Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik moet een taart in lagen snijden wat kan ik daar voor gebruiken en kan ik dat kopen????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar heb je een speciale taartlagen snijder voor. Weet niet of je deze bij blokker kan kopen maar wel via de onderstaande site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb er elf geen ervaring mee maar ik weet dat sommigen het gewoon met een draad naaigaren doen. Dat is nl. behoorlijk scherp. Je neemt dus een stuk garen, houdt dat voor de taart op de plek waar je hem af moet snijden en je trekt dan het garen voorzichtig naar achteren toe en je taart wordt doorgesneden. Van achter naar voor kan natuurlijk ook.

Toegevoegd na 17 uur:
Moet natuurlijk zijn: Ik heb er zelf geen ervaring mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Klopt, met garen gaat het heel goed, alleen is het dan wel handig om even met een mes rondom de taart een inkeping te maken waar hij doorgesneden moet worden, dan blijf je mooi recht door dat richeltje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stukje visdraad kan ook.
Ik gebruik er zelf gewoon een lang broodmes voor. Kan je bij de blokker kopen en is niet zo heel duur. Het lijkt gewoon op een broodje doormidden snijden, maar dan in het groot. Als je het voorzichtig doet is er niks aan de hand. Zoals in bijgevoegde foto. Het heet ook gewoon broodmes en je hebt dan de langste versie nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst een platte plaat, bv een taartbodem, erop leggen en ZACHTJES aandrukken, daarna met een lang broodmes middendoor snijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, dat zei ik ook ...