ik moet een taart in lagen snijden wat kan ik daar voor gebruiken en kan ik dat kopen????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
11.2K

Het beste antwoord

Daar heb je een speciale taartlagen snijder voor. Weet niet of je deze bij blokker kan kopen maar wel via de onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb er elf geen ervaring mee maar ik weet dat sommigen het gewoon met een draad naaigaren doen. Dat is nl. behoorlijk scherp. Je neemt dus een stuk garen, houdt dat voor de taart op de plek waar je hem af moet snijden en je trekt dan het garen voorzichtig naar achteren toe en je taart wordt doorgesneden. Van achter naar voor kan natuurlijk ook.

Toegevoegd na 17 uur:
Moet natuurlijk zijn: Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Klopt, met garen gaat het heel goed, alleen is het dan wel handig om even met een mes rondom de taart een inkeping te maken waar hij doorgesneden moet worden, dan blijf je mooi recht door dat richeltje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stukje visdraad kan ook.
Ik gebruik er zelf gewoon een lang broodmes voor. Kan je bij de blokker kopen en is niet zo heel duur. Het lijkt gewoon op een broodje doormidden snijden, maar dan in het groot. Als je het voorzichtig doet is er niks aan de hand. Zoals in bijgevoegde foto. Het heet ook gewoon broodmes en je hebt dan de langste versie nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst een platte plaat, bv een taartbodem, erop leggen en ZACHTJES aandrukken, daarna met een lang broodmes middendoor snijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, dat zei ik ook ...
bij ikea ( weet niet of je in de buurt woont van) krijg je op de keukenafdeling een taartensnijder zoals afgebeeld bij antwoord 2. Voordat je begint de taart aan de buitenkant met boter een klein stukje van boven naar beneden een streep maken met boter, weet je precies waar die op elkaar hoort..... kijk ook eens www.deleukstetaarten.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarvoor bestaan taartmessen. Zie de afbeelding.

Deze zijn te koop in iedere grote winkel met keukenspullen.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ goede oplossing, maar ze zijn wel duur :-(
Prik sateprikkers op de lijn waar je moet snijden. hierdoor snij je recht. voor het snijden kun je een gewoon broodmes gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=u-7QA7W4HMk

Op dit filmpje wordt het voorgedaan. Je kunt het best een lang kartelmes nemen zoals een broodmes.

Ik deed het voor ik meer ervaring kreeg, met een lange draad ijzergaren. Dat is een stevig soort naaigaren.
Rondom maakte ik eerst een sneetje langs de hele zijkant van de taart, in het deeg. Dit moet je zien als een aanwijzing hoe de snee zal verlopen. Nu leg je de draad rondom in de snee die je hebt ingesneden. Voor je liggen nu de uiteinden van de draad en de draad zelf ligt dus ín de snede. Pak nu met je linkerhand het uiteinde v.d. draad die rechts voor je ligt en met je rechterhand het uiteinde dat links voor je ligt. Je armen zijn dus nu gekruist. Als je de draad nu dicht bij de taart vasthoudt en je trekt aan de draad zodat je handen weer van elkaar afgaan en niet meer gekruist maar gewoon aan de kant waar ze horen, wordt de taart doorgesneden en is net zo recht als je de snede van tevoren hebt aangebracht.

Handig is om eerst dwars op de zijkant van de taart een sneetje te maken of 2 prikkers te steken, zodat je weet hoe de bodems weer precies op elkaar teruggezet kunnen worden. Vaak is het ook handig om de onderkant van de taart (de bodem dus) als toplaag te gebruiken. De onderkant is namelijk ook mooi bruin. Het gebeurt namelijk meestal dat de bovenkant ietsje bol loopt
en het is natuurlijk mooier als de bovenkant vlak is.
De bolle bovenkant neem je dan als bodemlaag. Zorg wel dat hij vlak staat. Desnoods kan je hem nu iets bijsnijden zonder datdit zichtbaar is.
amc
11 jaar geleden
Je kan gewoon het best een broodmes gebruiken en niet van die speciale dingen kopen wand die gebruik je waarschijnlijk niet zo vaak.