tot hoeveel graden kan ik bakken met vloeibare zoetstof (kruidvat) zonder dat het zijn kracht verliest ,wil een cake bakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vloeibare zoetstoffen zijn juist om mee te bakken/verhitten. De poeders moet je niet verhitten, maar de vloeistoffen kan je gebruiken voor een cake te bakken en ze behouden hun zoet smaak. Goed op de verpakking kijken naar de juiste hoeveelheid.

Antwoorden (1)

In kruidvat zoetstof zitten sacharine, cyclamaat en fructose.

Van deze stoffen is bekend dat ze goed tegen verhitting kunnen. Een cake wordt niet op 225 graden gebakken en dit is bij de meeste zoetstoffen de limiet.
Het zal dus niet zijn kracht verliezen bij het bakken van een cake.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou geen zoetstoffen gebruiken. Zonde van je cake.