Kan je ook kattentongen maken zonder eiwit/eieren? Moet je er per se dat in doen of een alternatief? Zo ja welk alternatief.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (3)

Er is ook een eiervervanger te koop in natuurwinkels of reformzaak. Het heet 'no-eggs'.
amc
12 jaar geleden
Sorry, dat zijn geen kattetongen, dat zijn katteflappen. :))

Zonder eiwit krijg je altijd een ander produkt,het recept met eiwit is het originele, maar met een alternatief is het altijd te proberen.

Eierloze eiervervangers zijn beschikbaar in vele winkels voor natuurvoeding. Dit is niet hetzelfde als verlaagde-cholesterol eierproducten die wel ei bevatten.
Maar een alternatief is als volgt:

Gebruik 1 soeplepel sojabloem of maiszetmeel met 2 soeplepels water per ei dat je vervangt in het deeg.

In muffins en koekjes, kan je een halve geplette banaan gebruiken in de plaats van ei, al zal daarmee ook de smaak van het eindprodukt wat veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zal niet gaan. Kattentongen zijn heel luchtig en die lucht onstaat door het schuimig geklopte ei. Helaas pindakaas, zonder ei geen kattentong.