wat voor eten kan je klaarmaken voor iemand die niet kan kouwen?

mijn moeder heeft net implantaten in haar mond en kan dus niet kouwen en ik ga het etene vanavond klaarmaken, ik heb een staafmixer, maar wat voor lekkers kun je dan maken? (geen soep)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Rijst met spinazisaus en kleine stukjes tufo. Gezond, smakelijk en je hoeft niet te kauwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

spinazie, hutspot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spagetti. Kun je zuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden, van een stamppot (flink gepureerd) naar een aardappel puree met spinazie a la creme. In principe kun je alle groentes pureren. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak zelf appelmoes, heerlijk met wat kaneel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook zo'n voedzame maaltijd volgens de schijf van 5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welnee appeltjes kook je in 10 minuten zacht.
Ik maak het vaak, is sneller klaar als de aardappelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ook de appelmoes wordt niet zo heet gegeten als het wordt opdient ;)
Voor iemand die niet kan kauwen zijn pap en soep het handigst, omdat die al van zichzelf al een gladde structuur hebben. Als je gewoon avondeten door de blender haalt wordt het een soort babyvoeding. Maar je wilt geen soep. Dan zou ik aardappelpuree, broccoli, en met ei gebonden paprikasaus voorstellen. Dan heb je drie smakelijke kleuren. Toetje zal geen probleem zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Kijk eens naar het maken van voeding voor baby's. Klinkt raar maar die kunnen nog niet kauwen zoals volwassenen. Er staan hele leuke recepten bij waar je zo snel niet aan zou denken.
(evt olvarit zou ze ook kunnen eten. Ik vind het niet lekker maar heb wel eens gehoord dat het wel gegeten word bij dit soort problemen. En er is een volwaardige maaltijd.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk bijv eens op www.smikkels.nl en www.keukenkikker.nl
Succes!
Aardappelpuree met ragout en spinazie à la creme. Yoghurt toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat je kan pureren, aardappelen met veel soorten groenten en gemalen vlees.
Ik kan het weten want men heeft al mijn tanden preventief getrokken om te kunnen bestralen tgv kanker in mijn mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel pak een blikje ragout, wat erwtjes uit blik en kook wat rijst.