Hoe lang kook je (in repen gesneden) kipfilet?

Ik heb twee grote halfbevroren stukken fipfilet in repen van 1 cm gesneden. Dus geen hele kipfilet in de pan. Heb de kipfilet onder de kraan gehouden, in de pan gedaan, water erbij en op het vuur. Nu weet ik dat en volledige kipfilet ongeveer 10 minuten zachtjes moet koken en daarna nog 10 minuten in het kookwater moet liggen zonder vuur. Hoe zit dat met aangesneden kipfilet?

Toegevoegd na 48 minuten:
jaja.. fipfilet = kipfilet dus ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
12.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fipfilet =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha.. sorry ;)
ItisILeClerc
12 jaar geleden
koken? bakken zul je bedoelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee koken... in water enzo..

Het beste antwoord

Het is het best om de kip te pocheren. Aan de kook brengen dus en zodra het kookt het gas laag zetten en net tegen de kook houden. Je moet dan af en toe een 'bubbeltje' zien. Na hooguit 6 min. pocheren van het vuur halen en nog 5 min. in het vocht laten staan.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou dezelfde 10 minuten aanhouden, die gebruikelijk is voor hele kipfilet, misschie 2 minuutjes minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kipfilet gaat drijven, is het gaar. Heel simpel.
En hoe kleiner de stukjes, hoe sneller het kookt.

En als je het opensnijdt en je vind het nog niet gaar genoeg, gooi je het gewoon even terug in de pan. Dat kan altijd.