Ik heb verse tonijn en wil hetzelfde eindresultaat bereiken als vanuit een blik maar dan zelfgemaakt...Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonde, had dan een blikje gekocht !!!

Het beste antwoord

Voordat tonijn wordt ingeblikt, wordt deze handmatig in stukken gesneden en gekookt. daarna wordt de tonijn 2 keer schoongemaakt, zodat alleen de beste stukken worden gebruikt. Je kunt hem dan met water en zeezout bewaren of in olie. Ik raad je echter aan om hem niet te lang te bewaren, omdat er verder geen langere houdbaarheids middelen inzitten zoals in de meeste corserven wel zitten. Ook kan je hem niet zo vrij van zuurstof krijgen, of je moet een vacuum trekker hebben.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik neem aan dat je bedoelt dat je hem zo wilt bereiden en hem niet zelf wilt inblikken. Zelf inblikken is namelijk niet te doen. Bewaar hem dus het beste in een afgesloten diepvriesbakje, waar je zoveel mogelijk lucht uit kunt drukken, door het dekseltje in te drukken op een hoekje en snel dicht te maken. Bewaar hem op water of olie voor meer smaak.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ik wil het niet inblikken maar vers opeten....;-)

Andere antwoorden (2)

Koken, dan in water en zout inblikken met conserveermiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het inblikken van vis thuis is bijna niet mogelijk.
Wel kun je de vis eerst licht koken, met d.i.v. ingrediënten
naar behoeve, dan inwekken in de kook jus. maanden
houdbaar. Dit proces wordt ook gebruikt bij het inwekken
van groente en fruit.