Wat kun je nog meer doen met een blik kant en klare ragout dan in die (bijbehorende) bakjes doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Als kleine maaltijd of tussendoortje.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor de duidelijkheid (ik kan de vraag niet veranderen), ik bedoel dus hoe je dit kan gebruiken/verwerken als kleine maaltijd, hapje, of tussendoortje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
43.3K

Antwoorden (13)

Door elkaar doen met rijst erg lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ragout is ook heel lekker op pannenkoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een pannenkoek? Dat moet ik echt eens proberen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het erg lekker ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaaaaaaa, lekker! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, dank je!
Met macaroni, of met rijst, of met gebakken aardappeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker bij frietjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het ook als broodbeleg gebruiken. Dat is vooral handig voor oud en droog geworden sneetjes die je toch liever zelf opeet in plaats van aan de vogels te geven. Een flinke flats warme ragout erop en het smaakt uitstekend!
Amadea
12 jaar geleden
Zelfs met een lepeltje de verwarmde ragout oppeuzelen kan heerlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeelemaal waar ;-)))) +
Verdunnen, met melk en eten als soep.
Verdikken met iets van bloem en kroketten van maken.
12 jaar geleden
Je kunt het ook gebruiken als een kleine maaltijd. Blikje ragout verwarmen met wat rijst en erwtjes. Je kunt met ragout bloemkool ook heel lekker maken door het als een sausje over de bloemkool te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeej, goed idee van die bloemkoolsaus! Nooit aan gedacht! +
sandwich maken

toast 2 boterhammen
verwarm de ragout
leg een ananas schijf op het brood
schep de ragout eroverheen
plak kaas er over
10 min in de over op 100graden (hete lucht)

eetsmakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het goed in bladerdeegplakjes vullen. Een bladerdeegplakje kruiswijze diagonaal doorsnijden en je hebt 4 kleine driehoekjes waarop je in het midden een klein bergje vulling zo uit blik schept. Bij de punten pakken en dubbelklappen. De randen met een vork dichtdrukken en besmeren met wat losgeklopt ei. Even in de oven en je hebt een heerlijk borrelhapje.
Ze smaken een beetje als bitterballen.
Als lunchgerecht snijd je een bladerdeegplakje een keer diagonaal door en heb je maat appelflap.

Je kunt ze ook als saucijzenbroodjes maken met ragout ipv
gekruid gehakt.

Je kunt ook champignonpartjes even bakken met een sjalotje, ragout erbij warmen en dan in een ovenschaaltje onder de grill met geraspte kaas bestrooid , de kaas even gratineren en dan lekker met knapperig brood.
Je kunt natuurlijk ook pasta zoals tagliatelle koken en in een ovenschotel doen en daarop de champignons/ ragout/kaas doen en dan gratineren.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Klinkt" heeeeel lekker :-) +
amc
12 jaar geleden
Dames, dank,dank! ;-)
Ik krijg honger als ik al die lekkere antwoorden lees... en ik wil er hier nog een aan toevoegen die ik regelmatig gebruik: omelet vulling.
Maak een omelet van 2 eieren, peper/zout/kruiden toevoegen. Als je de omelet omkeert in de pan een berg geraspte kaas erop, een deksel op koekenpan om kaas te laten smelten. Omelet op je bord, warme ragout erop. Neem er eventueel een paar geroosterde sneetjes brood bij en een handvol cherrytomaatjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roer er eens wat kaas door, de smaak verandert helemaal.

Met een gefruit uitje en mandarijnpartjes en peterselie (eventueel wat knoflook) kun je er ook een lekker makkelijk sausje van maken voor bijvoorbeeld bij de rijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het lekker vind,een beetje mosterd en fijne peterselie door de ragout mengen. je kunt van een hard broodje een stuk van de bovenkant afsnijden en uithollen.dan vullen met de ragout en het kapje er weer terug in of op zetten.het kruim voor de vogeltjes.of oud brood roosteren en daarmee beleggen.de kinderen noemen het kroket zonder korstje,het uitspreken van ragout is nog even wennen.