Hoe maak ik boterboontjes uit een pot klaar?

Ik heb boterboontjes in pot gekocht, deze zitten in iets nats...(waarschijnlijk gewoon water). Gewoonlijk koop ik alle boonsoorten die ik eet droog. Ik kook en prik er in of eet er één om te kijken of het gaar is.

Hoe zit dit met die nattige boterboontjes? Zijn die al gekookt? Moeten ze alleen warm gemaakt worden? In vers water of in het vocht uit het potje?

Toegevoegd na 1 dag:
Afijn vanavond de boterboontjes gegeten. "Bereid" zoals Marion61 adviseerde. Opgewarmt in het nat uit het potje. Niets ten nadele van Marion61, maar ik vond er op deze manier maar bar weinig aan en veel te zout...Ik doe mijn volgende poging wel weer als het "boterboontjesseizoen" is en ik ze droog kan kopen zoals de sperciebonen.

Bedankt voor de smakelijke tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
28.3K

Het beste antwoord

Ik maak het zo klaar : nat afgieten en boontjes afspoelen. Ui en teentje look laten stoven in olijfolie, dan boterboontjes toevoegen en zongedroogde tomaten in reepjes, alles goed laten opwarmen, eventueel nog enkele blaadjes basilicum fijnknippen en opstrooien, en indien gewenst op het bord nog een beetje geraspte parmezaankaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

deze moet je gewoon opwarmen..
alles wat in pot zit is gebruiksklaar...

Toegevoegd na 1 minuut:
je doet het samen met het vocht wat al in de pot zit in een pannetje en verwarm het op het vuur of in een schaaltje en verwarm het in de magnetron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Funkey Dogz, dit wordt erg gemakkelijk voor jou. Je hoeft alleen maar de inhoud van het potje in een pannetje te doen en op een zacht vuurtje op te warmen. Niet laten koken. Als het lekker warm is, afgieten (het is inderdaad zout water) en lekker op eten. Eet smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze (mét nat!) met potje en al in de magnetron zetten, 3 minuutjes op de hoogste stand.
Ook kan je ze in (mét nat!) in een pannetje doen, even opwarmen, afgieten, klontje boter erbij en wat nootmuskaat en klaar is kees!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er een heerlijke salade van maken. Laat ze uitlekken en klop een gladde dressing van 3 eet.(extra vierge) olijfolie, 1 eet. witte wijnazijn, en ½ theel. pittige mosterd. Voeg 3 eetl. gehakte verse kruiden bijv. basilicum, bieslook, munt en peterselie, met fijn zeezout en gemalen peper toe. Schep de boontjes door dit sausje en laat minstens 1 uur koel marineren. Schep af en toe een keer om.

Je kunt ook wat spek uitbakken in wat boter en de boontjes (uitgelekt) hierin even meebakken tot ze warm zijn, 1 gesnipperd sjalotje en schijfjes gekookte aardappeltjes erbij en je hebt een lekkere eenpansmaaltijd.

Lekkere maaltijdsoep;

Wat olie in de soeppan verhitten en gesnipperde ui en knoflook glazig smoren. Blokjes pompoen, aardappel en gemengde gehakte kruiden erbij doen. 5 min. stoven.
Groentebouillon erbij, aan de kook brengen, dan op kleine vlam 30 min. garen. Als laatste de boterboontjes erbij en nog 5 min. laten pruttelen. Lekker met knapperig brood.
amc
12 jaar geleden
Salade van geroosterde paprika, tonijn en boterbonen

Een heerlijke Antipasto.

Tip: deze salade is ook lekker met kikkererwten of sperzieboontjes.

Ingrediënten
•1-2 eetlepels (balsamico)azijn
•zout, gemalen gedroogde chilipeper
•1 ui, in halve ringen gesneden
•1 pot Merza geroosterde paprika’s rood
•1 blik boterbonen (400 g), uitgelekt
•1 blikje sandwich tonijn, uitgelekt
•15 g peterselie, blaadjes geplukt

Bereidingswijze
1. Klop in een ruime schaal een dressing van de olie, azijn, peper en zout. Schep de ui erdoor en marineer hem 5 minuten in de dressing.
2. Laat de paprika’s uit de pot uitlekken en snijd ze in grove stukken.
3. Schep de boterbonen, de paprika, de tonijn en de peterselie door de dressing en laat de smaken ca. 30 minuten op kamertemperatuur intrekken. Serveer de salade met warm knapperig brood.

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.merzaproefdezon.nl/recepten/salade-van-geroosterde-paprika-tonijn-en-boterbonen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gesnipperd uitje stoven in wat olie tot deze lichtbruin is (dit geeft de goede smaak) Even blussen met wat vocht van de bonen zelf en daarna de boontjes toevoegen en opwarmen. Wat zout en kruiden naar smaak.
Heel simpel en lekker.
Vroeger deden ze dit bij ons met alle bonen en is heel lekker.
Je kan ook na het bruineren wat schijfjes tomaat toevoegen en even laten stoven. Daarna de boontjes erbij.