Vegetarische burger zonder soja maar met peulvruchten en groenten, kent iemand een goed recept?

een die lijkt op een hamburger, maar dan zonder vlees

Weet jij het antwoord?

/2500

veggie burger Ingrediënten 2 aubergines, geschild en in blokjes van 1 cm gesneden 2 lente-uitjes fijngehakt 1 eetlepel gehakte peterselie 1 kop geraspte cheddar (of belegen gouda) kaas 2 grote el broodkruimels 1/2 tl zwarte peper 1 tl fijngesneden knoflook ¼ theelepel zout 3 eetlepels olijfolie Bereidingswijze Bak de aubergine op laag vuur tot de blokjes zacht zijn. Meng aubergine en de rest van de ingrediënten, behalve de olie, laat rusten een half uur in de koelkast rusten. Vorm in 4 gelijke burgers van ong. een centimeter dik. In een hete bakpan de burgers bakken (ongeveer 5 minuten aan elke kant). Serveertips Serveer op0 sandwich broodjes met gebakken uiringen, pittige bruine mosterd, geroosterde rode paprika en sla mix. Toegevoegd na 1 minuut: O jee, zie dat de peulvruchten die je wilt er niet in zitten. Foutje, sorry! Maar deze is wel héél lekker. Toegevoegd na 1 uur: Als ik hier moest kiezen voor peulvruchtenmeel erin, dan zou ik voor kikkererwtenmeel kiezen. En voor het extra benodigde vocht een ei of eierdooier. Ik ga hem zelf eens zo maken, prima idee eigenlijk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100