Ik kook de botten van schouderkarbonades tot een bouillion; moet ik afschuimen of is dat juist lekker?

Toegevoegd na 10 minuten:
Dom, dom, dom! Ik vergat te zeggen dat ik de bouillon voor de hond kook, voor over zijn brokken!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opa en oma zullen het wel weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
honden lussen alles :)

Het beste antwoord

Voor je hond niet afschuimen. Vinden ze juist lekker. Zitten veel smaakstoffen in. Voor ons is het wel afschuimen, want anders wordt de bouillon troebel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit moet je afschuimen, anders krijg je geen heldere soep.

Toegevoegd na 55 minuten:
Sorry hoor, maar honden vinden dit erg lekker.
Ik dacht dat je een soepje wilde maken (hihi)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook van schouderkarbonade kun je een lekkere bouillon maken.
In sommige landen ,maken ze helemaal geen soep van rundvlees.
Alleen varkensvlees.
Als voor de hond is,,,dan is het niet zo belangrijk dat de bouillon helder is.

Vroeger werd bij ons de soep nooit afgeschuimd.
Maar de soep deed er dan ook de hele nacht over ,om te trekken.

En het smaakte ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afschuimen is niet alleen voor de helderheid, maar ook voor de smaak. Het schuim kan een bittere smaak hebben. Het bevat wel voedingsstoffen, dus als je hond het lust, zou ik niet afschuimen.
bamibal
12 jaar geleden
Afschuimen moet je niet doen. Het zijn eiwitten wat heel gezond is. Eigenlijk zouden wij het ook niet moeten doen, maar doen het puur voor het oog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor honden maakt het niet uit maar kan je beter geen varkensvlees voor gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
platje en saboetje hebben het goed.
het eiwit in het vlees stold en dit zou in bijvoorbeeld soep er niet lekker uit zien, een hond maakt dat niet uit, die eet met zijn neus en niet met zijn ogen.
het gestold eiwit bind vuil, daarom wordt het ook afgeschuimd.