Wat kan ik voor Indiase lunch maken voor kinderen en opa's?

Voordat ik voor langere tijd naar India vertrek, wil ik met de familie lunchen, en ze (lekker toepasselijk) Indiaas eten voorzetten. Waarschijnlijk wordt het rijst met dal (linzen).
Ik zou alleen graag een gemakkelijk alternatief willen aanbieden voor de kinderen (5 en 10 jaar), opa en een schoonzus die ook een moeilijke eter is. Ik zou dan wel iets leukers willen aanbieden dan worstebroodjes of iets dergelijks, omdat dat wel heel erg weinig toepasselijk is. Heeft iemand een leuke suggestie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Het beste antwoord

Ik heb laatst een zelfgemaakte variant uitgeprobeerd op Kip Kashmir, misschien is dat een idee, smaakt zoetig:
Kip kruiden met tandoorikruiden, bakken, en een sausje brouwen met zure room (bij de kip doen). Daar heb ik een blik fruitcocktail doorgedaan. Eventueel de saus nog wat binden (bijvoorbeeld met maïzena).
De kip Kashmir in het restaurant bevatte ook geschaafde amandelen en rozijnen, maar die miste ik niet echt in mijn eigen prutje. Dat heb ik gecombineerd met rijst met komijn en kurkuma, maar je kunt natuurlijk ook witte rijst serveren als je bang bent dat ze geen 'gele rijst' lusten.

Speur anders even naar Indiase recepten die je zelf een beetje kunt aanpassen, bijvoorbeeld hier: http://home.hccnet.nl/beitler/smulwereld/recepten/Indiase-recepten/content-indiase_recepten.htm
Met recepten met spinazie kom je ook al ver als de moeilijke eters dat wel lusten.
Of de aardappel-erwtensamosa's: http://westlandpeppers.blogspot.com/2011/09/indiase-samosas-met-aardappel-erwten-en.html

Toegevoegd na 21 seconden:
Bijna vergeten: goede reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee om iets zoetigs te maken. Dat gaat er meestal wel in als... zoete koek. Ik gebruik altijd de basis-kruiden (dus geen tandoori-mix etc.), dus ik zal eens naar de recepten kijken om te zien of ik daarmee uit de voeten kan. In ieder geval bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zijn samosa's mijn succes-recept. Iedereen vindt ze lekker - zelfs opa. :-)
Misschien moet ik die er ook gewoon bij serveren. Het is so wie so altijd lekker om zo'n knabbel-hapje erbij te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die lust iedereen wel :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een goed idee om een bestaand recept wat zoeter te maken naar de smaak van kinderen. En samosa's erbij is ook een goed idee, want dat vindt iedereen lekker. Het gaat vast lukken. Bedankt.

Andere antwoorden (4)

naanbrood en indiase kippensoep
anneliez
12 jaar geleden
Heel simpel is een zakje Spice & Wok India van Verstegen, maar er dan niet teveel van te gebruiken voor bepaald kip of gehakt. Dan lijkt het er een beetje op.
Op dat zakje staat ook een recept.
Je kunt ook zelf raïta maken en dat bij het eten serveren. Dat kan je met dikke yoghurt of magere kwark maken en dat bij het (kant en klare) naanbrood serveren.
Maar je kan ook iets met kerrie maken, bijvoorbeeld kerriesoep. Dat is ook Indiaas.
Even zoeken op dat soort recepten. Zie bijvoorbeeld de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een lekkere Indiase groentensoep met naan;

Laat in wat boter 1 gesn. ui, 1 uitgep. t. knoflook,2 wortelen in plakjes en 1 eetl. geraspte verse gember ca. 5 min zachtjes bakken.
Bak dan 2 fijngesneden stengels bleekselderij en 1 kleine courgette in blokjes nog 5 min. mee.
Roer 1 eetl. milde kerrie en 1 eetl. bloem erdoor en bak dit 3 min.
Schenk er 1¼ l. kippenbouillon bij en laat alles ca. 20 min.
koken tot de groenten gaar zijn.
Pureer de soep en breng hem weer aan de kook. Breng de soep op smaak met zout en peper.
Serveer de soep op een bord met een 'eilandje' van yoghurt en daarop koriander.
Geef er naanbrood bij.
amc
12 jaar geleden
Naanbrood met kip curry.

Ingrediënten voor 4 personen

* 2 uien, gepeld en versnipperd
* 500 g kipfilet, in stukjes gesneden
* 1 mango, in stukjes gesneden
* 2 appels, geschild en in stukjes gesneden
* 2 el zonnebloemolie
* 1 kuipje Boursin Cuisine Curry
* 1 komkommer
* 4 naanbroden met knoflook en koriander
* 2 el yoghurt

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200 °C.

Verhit 3 eetlepels olie in een braadpan. Bak hierin 3/4 van de ui ca. 2 minuten. Voeg de kip toe en bak deze 3 minuten mee.

Voeg 5 el Boursin Cuisine Curry toe. Schep het merendeel van de mango en appel door de kipcurry en verwarm het geheel gedurende 5 min.

Was de komkommer en schaaf deze in plakjes.

Maak een dressing van 2 el yoghurt, de rest van zonnebloemolie en wat zout en peper. Meng de dressing met de komkommer en de rest van de ui.

Bak het naanbrood af in de oven volgens bereidingswijze.

Verdeel de kipcurry over het warme naanbrood.

Serveertips

Serveer het naanbrood met de komkommersalade.

Nog een fijne reis!!