Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke ingredienten zorgen ervoor dat een Indonesisch gerecht net zo smaakt als bij een echt Indonesisch restaurant?

Ik probeer vaak Indonesische recepten uit, maar ze smaken nooit zo lekker als bij de echte Indonees. Wie heeft er tips om het net zo lekker te laten smaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen kant en klare boemboes gebruiken, ingredienten die je vaak nodig hebt zijn:
- djahe
- laos
- ketumbar
- djinten
- sereh
- salam
- trassi
-lombok
- kecap Manis


Kecap Manis wordt bij heel veel gerechten gebruikt

Gebruik van maggiblokjes

Haal je producten bij de toko (vind ze vele malen beter dan bijv. Conimex.)

Het kookboek van Oma Keasberry's is een goed boek, naast dit boek gebruik ik zelf veel recepten van mijn (indische) moeder. Mocht je een bepaald recept nodig hebben dan laat het me weten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je moet er voor zorgen dat je je kruiden op het goede moment en op de juiste manier toevoegt.
check dit goed in je recepten, veel oosterse kruiden veranderen intens van smaak wanneer ze fijngemalen worden, aangezet worden, gebakken worden, of op het laatste moment toegevoegd worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf indo, en wat heel veel word gebruikt is;

- vantevoren het vlees marineren
- tijdens het bakken van het vlees, ketjapmarinade erover smeren met een silicone kwast.
- Plakkerige, maar geen natte rijst maken
- Veel ketjap gebruiken.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal je benodigdheden ipv bij de supermarkt eens bij een toko. Misschien dat het dan qua smaak meer gaat lijken op de gerechten uit het restaurant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet waar, want die spullen zitten ook in een supermarkt, alleen uitgebreider.
Gebruik originele Indische recepten en vervang wat moeilijker te krijgen ingrediënten niet door een Hollands equivalent, maar bezoek een goede toko.
Ik ben vaak zeer verrast hoe lekker (en lekker authentiek) een gerecht smaakt als ik een goed recept vind en dat ook goed volg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding