hoe vermijd ik dat mn ravioli uit elkaar spat?

Net ravioli gemaakt met gorgonzola en amandelen. Een lekkernij die ik me af en toe gun. Maar weer was de helft van de ravioli"s uit elkaar gespat.
ik doe het zoals het op de gebruiksaanwijzing staat : water koken met zout, als het kookt de ravioli erbij en 10 min laten koken op n verlaagd vuur.
Ik vind ook dat mn ravioli erg "waterig" smaakt langs de buitenkant. de vulling is lekker maar de deeg is waterachtig...
Iemand n gouden tip?

12 jaar geleden
in: Koken
9.5K

Antwoorden (5)

Vers gemaakte ravioli hoeft maar 4 minuten te koken, doe een scheutje olie in het water. Dat helpt ook tegen plakken. Misschien dat hij hierdoor minder waterig smaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
olie in het water is een fabeltje
Je zou een bouillonblokje kunnen toevoegen, en zoals de eerste anwoorder zegt: niet te lang koken... Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kookt je pasta simpelweg te lang, 3 a 4 minuten is meer als genoeg, zou geen olie bij het water doen trouwens, olie = vet, en vet drijft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je zelf ravioli hebt gemaakt kan ik je aanraden om ze niet te garen in kokend water, maar zo rond de negentig graden of nog iets kouder. Op die manier gaart je deeg wel maar zitten ze niet steeds in het turbulente water.
moet je even testen hoelang ze moeten voordat ze gaar zijn, dat hangt van je deeg en de dikte ervan af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat het water kookt. Doe vervolgens de ravioli erin en zet het vuur wat lager. Wanneer je ze heel hard laat koken is het gevaar dat ze openspringen en komt de inhoud in het water.