In het groentenbakje van de koelkast(dus onderaan)
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Donker en koel vooral het plastic eraf halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle paddenstoelen geldt, hoe verser hoe lekkerder. Als je ze niet op de dag van aankoop eet, kun je ze nog enkele dagen bewaren in de koelkast met een temperatuur tussen de 4° en 7°C. Laat de champignons in hun eigen bakje zitten of wikkel losse champignons in papier of een droge theedoek voor je ze in de koelkast legt.

Champignons moeten kunnen ademen. Als je ze in een dichte plastic zak doet, worden ze vochtig en lelijk. Daarbij nemen ze snel geurtjes op. Houdt ze daarom uit de buurt van sterk ruikende groenten zoals prei, ui en knoflook. Ook fruit is geen goede buurman. Fruit geeft ethyleen af die de veroudering van paddenstoelen versnelt.

Als je champignons langer dan 3 dagen wilt bewaren, kun je ze eerst blancheren (kort koken) of sauteren (kort bakken, al roerend) en dan laten uitlekken en afkoelen op keukenpapier. Daarna kunnen ze in diepvrieszakjes of –doosjes in de vriezer, waar ze ongeveer 3 maanden houdbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer u verse champignons in de koelkast wilt bewaren (in een zakje) blijven deze langer goed als u er een bosje peterselie bij doet.

Toegevoegd na 44 seconden:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=koken&label=Champignons