Bereidingstijd:
10-20 minuten
Keuken:
BBQ keuken
Smaak:
Neutraal
Techniek:
Barbecue
Soort gerecht:
BBQ/Fondue
Uit eigen keuken:
Nee (i)

Ingrediënten voor 4 personen

1 glas witte wijn, scheutje ketjap,2 tenen gesnipperde knoflook, 0,5 gesnipperde ui, scheutje olie,zout ,peper en paprikapoeder, pond scharrel kipfilet in blokjes
Hulpmiddelen

Metalen satepennen
Voorbereiding

Ui en knoflook snipperen,kip in blokjes snijden.

Na een aantal uren van marineren, de kip op spiesen rijgen en op de bbq leggen.
Bereidingswijze

Alle ingrediënten mengen en dan de kip erdoor husselen. s Ochtends gemaakt is s avonds meer smullen!
Serveertips

Met satésaus! en stokbrood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ketjap manis in een kommetje 2 teentjes knoklook erbij en wat verse gember of poeder theelepeltje sambal peper zout en evt theelepeltje (bruine suiker) scheutje koffiemelk. smakelijk eten!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ketjap (Ketjap medja no. 1), knoflookpoeder, zout, peper en suiker (6 eetlepels). Recept is voor ongeveer 2 1/2 kg kip. Gebruik veel Ketjap.

Succes!

Toegevoegd na 1 dag:
Gebruik knoflookpoeder, zout en peper naar smaak. En zorg ervoor dat de kip is ondergedompeld in de Ketkap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marinade kip saté

Ingrediënten:

olijfolie
ketjap manis
knoflook
sambal
citroentje
bruine basterd suiker

Bereidingswijze:

Scheut olijfolie in een schaal. Aanvullen met ketjap zodat je een bodempje hebt. Doe 2 goeie volle eetlepels suiker erbij en 1 theelepeltje sambal. 2 teentjes knoflook persen en erbij doen en dan nog enkele druppeltjes olie. Goed door elkaar roeren en dan het vlees erbij en laten staan. Het kan trouwens met alle soorten vlees. Heerlijk met een stokbroodje of met witte rijst en een salade. De tijd van het marineren is net wat je zelf wilt. Hoe langer het vlees in de marinade staat hoe donker het vlees en hoe meer smaak hij opneemt. Wel tussendoor een aantal keer doorroeren.

Toegevoegd na 43 seconden:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/bbq/marinade-kip-sate-15286.html