Ik wil met aardappelen, boschampignons en gewone witte champignons een puree maken, hoe moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Het recept van nieuwsgierig ziet er lekker uit.
Als je het extra feestelijk wilt maken, kan je door de puree een opgeklopt eiwit doen. Dan de puree in een plastic zak doen, waar je een hoekje af knipt en daarmee 'torentjes' of soesjes spuiten. Zet de torentjes op bakpapier op een bakplaat in een hete voorverwarmde oven (200 graden). Laat de torentjes een mooi bruin kleurtje krijgen en geef elke eter een of twee van die torentjes op zijn bord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schil de aardappelen en kook ze 20 minuten in ruim kokend water
Snij de champignons in stukjes en kook deze voor ongeveer 15 minuten
Pureer nu de champignons en aardappelen samen met een staafmixer zodat er een luchtige puree ontstaat
Breng de puree op smaak met peper en zout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me niet echt lekker. champignons 15 minuten koken doet echt helemaal niets voor de smaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het in bouillon kookt, wordt het wel lekker, hoor, maar een kwartier lijkt me véél te lang....5 minuten zouden genoeg moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dit recept had ik al eens gelezen op internet en het lijkt me een vieze smaakloze brij.
Maak een lekkere aardappelpuree met een scheutje slagroom of creme fraiche erdoor.
Snij de champignons in plakjes of stukjes, en smoor ze in glazig-gebakken uien en een teen knoflook.
Meng alles door elkaar, en doe bovenop als garnering nog wat van het champignon-mengsel en wat fijngesneden peterselie.

In een droge koekenpan geroosterde amandelsnippers (Baukje, bij de bakafdeling) bovenop lijkt me het geheel nóg lekkerder maken - feestelijker ook....