Ja. Je kan er zelfs soep van maken!

wortelloofsoep
(Dit is een bijdrage van taam)

Bereidingstijd: 30-60 minuten
Ingredienten: 125 g wortelloof (van een halve bos jonge wortels); 2
aardappels, 1 ui, 2 groentenbouillonblokjes; klontje boter; 1 liter
water; zeezout, versgemalen peper, nootmuskaat, teentje knoflook
Hulpmiddelen:
Voorbereiding: wortelloof wassen, dikke steeltjes verwijderen en heel
fijnsnijden; aardappels schillen en in blokjes snijden; ui snipperen
Bereidingswijze: Verwarm de boter in een soeppan, bak de ui, het
wortelloof en de aardappelen even in de boter. Boeg een liter water toe
en laat het geheel 30 tot 40 min. trekken op een laag vuur. Voeg op het
laatst de bouillonblokjes, zeezout, versgemalen peper en nootmuskaat
toe. Doe er ook een uitgeperst teentje knoflook bij.
Serveertips: Herlijk met brood als hoofdgerecht! Met een soepstengel is
dit een voorgerecht voor 4 personen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

jazeker, net als het groen van bloemkool en dergelijke...