Kan ik een kipburger van de slager al na een uur uit de vriezer bakken? Of hoeft dit helemaal niet?

Ik heb een kipburger van de slager die ik wil bakken, mijn ouders haalden hem altijd eerst uren uit de vriezer. Moet dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.6K

Het beste antwoord

Een bevroren stuk vlees kun je inderdaad niet zo in de pan gooien. Het vriesvocht zal alle kanten op spetteren, en je kunt het vlees niet behoorlijk en gelijkmatig bakken omdat het (deels) bevroren is.
Geen aanrader dus.

Je kunt 'm eerst laten ontdooien in de magnetron (ontdooistand), dan ben je ook zo klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij moet eerst ontdooit zijn wil je hem bakken. Doe je dit niet, dan word hij er niet lekkerder op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat meer spetteren ja, maar ik doe het ook wel eens als ik te laat ben met het vlees uit de vriezer halen, je moet er wel rekening mee houden dat hij wat langer inde pan moet blijven voordat hij helemaal warm en gaar is
anneliez
12 jaar geleden
zo'n kipburger is gepaneerd dus dan gaat ie niet lekkerder smaken, maar als het een keer zo uit komt is het geen probleem hoor. Hamburgers uit de vriezer kunnen wel zo in het pannetje
Bronnen:
12 jaar geleden
Ontdooien in de magnetron kan wel,maar beter is het om de hamburger in een plasticzak te verpakken en dan in een pan met warmwater onder te dompelen.
Binnen een halfuur is alles mooi ontdooid,zonder een begin van bakken en te rauwe stukken te vertonen!
Succes