Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet er allemaal in een pasta?

Ik heb nu: Pastasaus, uitjes, tomaatjes, kleine stukjes ham/kip en verder?..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

je kan er zelf dingen in doen,dat is eigen keuze.
bv.ik zou er nog garnalen en scampi's in doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaas, kaas en kaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je maar wilt.
Ikzelf roer stukjes brie door de pasta.
Je kunt ook (liefst oude) kaas geraspt over de pasta doen als het gerecht klaar is.
Ik zou er nog wat groente bij doen, paprika, sperziebonen, prei ringetjes, doperwten, blokjes wortel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met wat groentjes in de pasta?
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groentehaters? Minnaars?
paprika
eventueel aubergine,s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de italiaanse keuken geldt: Minder is meer. Dus ik zou knoflook en uitjes fruiten. Daar de tomaatjes bij doen en laten sudderen met wat salie, thijm en olijfolie. Scheutje rode wijn. Dan eventueel wat gehakt in balletjes er in mee koken. Pasta koken en serveren met flinterdunne plakjes parmezaanse kaas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olijven, (veel) knoflook, courgette, mais.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er tomaten in een gerecht zitten, is het altijd een goed idee een scheutje alcohol toe te voegen (zelf gebruik ik meestal rode port). Dat laat de smaak van tomaten beter tot zijn recht komen. Een bepaalde smaak in tomaat (Salicylzuur) wordt enkel opgelost in alcohol en niet in water, daarom dat een scheut alcohol in je saus de tomatensmaak sterker smaakt. Het salicylzuur komt niet vrij zonder alcohol. Daarom dat een Bloody Mary zo heerlijk smaakt :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Italiaanse kruiden zoals basilicum en/of oregano, tomatenpuree, champignons en/of paprika, in plaats van ham/kip kun je ook wat gehakt rul braden (dus met een vork gehakt fijn maken en dichtschroeien).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasta maak je écht lekker met kruiden. Oregano, tijm, salie, rozemarijn, verse basilicum... kies je favorieten!

Je kunt pasta extra pittig maken met wat cayennepeper.

En natuurlijk kaas erover. In plaats van een klassieke tomatensaus, kun je ook kiezen voor een pestosaus, verse kaas en spinazie, of een spaghetti carbonara (volg de link voor een recept).

Gebruik verder je fantasie! Eigenlijk past alles bij pasta :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding