Hoe lang moet een kwartelei koken?

Bij de Lidl hadden ze kwarteleieren. En omdat ik er veel goeds over gehoord heb wilde ik ze eens klaarmaken, maar hoe lang moeten die koken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
33.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voeg een beetje azijn toe aan het kookwater, dan pellen ze makkelijker ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor goeds heb je erover gehoord? Is het niet gewoon een klein eitje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt erg veel in "luxe" recepten gebruikt, dus moet het wel iets bijzonders zijn. Hoorde ook dat de smaak bijzonder is, maar ik lees hier in de reacties al dat dat wel meevalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, op die manier. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon is er gek op, maar meer om het idee inderdaad ;)

Het beste antwoord

Je kunt een kwartelei in 3-5 minuten koken, afhankelijk van hoe hard je hem wilt hebben.

Ik vond hierover de volgende uitleg: "Prik met een eierprikker of speld een klein gaatje in de onderkant van het ei (aan de bolle kant en niet de puntige kant). Dit voorkomt de kans op barsten van het ei. Zet de ei(eren) op in een pan met koud water en zet de kookwekker op vijf minuten vanaf het moment als het water kookt. Laat de eieren ‘schrikken’ in koud water. Hierdoor is het ei beter te pellen. Ook helpt het om het ei tussen de handen te draaien totdat de schaal verpulverd."

Dit komt van een website die - serieus! - de volgende naam draagt:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals bedankt. De 5 minuten die iedereen noemde was toch wel lang, ze waren echt goed hard zeg maar. Vandaar dat ik voor dit antwoord heb gekozen.

Andere antwoorden (3)

5 minuten voor een hardgekookt kwarteleitje.

Toegevoegd na 32 seconden:
Ze zijn vooral leuk voor decoratie. Qua smaak verschilt het weinig van een gewoon kippenei.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Kwarteleieren
Deze licht grijs - beige donker gespikkelde mini-eitjes worden gebruikt zoals kippeneieren maar het formaat is uiteraard veel kleiner. Men maakt er zowel spiegeleitjes als hardgekookte eitjes van en ze dienen vooral als decoratief element.
Na een vijftal minuten zijn ze hard gekookt. De dooier blijft een ietsje smeuïg. (5 minuten is genoeg) ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
hier kan je nog leuke en lekkere gerechten vinden wat je met de kwartel eieren zou kunnen bereiden: www.smulweb.nl/zoeken/?query=kwartelei%20voorgerecht&type-recepten=recept
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
ik zou ze twee tot 4 min koken. Hangt ervan af waar je ze voor wilt gebruiken. Voeg een theelepel zout toe aan het water. Als er eentje knapt zal het zout er voor zorgen dat het ei stolt en niet helemaal leeg loopt. Zo kun je het ei toch nog gebruiken als het knapt... Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een scheut azijn helpt ook daartegen.