Pizza in de oven: "gewoon"of "hete lucht" afbakken?

Ik kon de verleiding niet weerstaan om vanavond Dr. Oetker Pizza Tonno te eten (je weet wel, van die fabriekpizza's die met 100.000- den de fabriek verlaten (ambachtelijk bereid, uhhu): ik kan de pizza "gewoon" afbakken, oven op 220 celsius, of op "hete lucht", oven op 200 celsius, tijd hetzelfde: 11-13 min (12 minuten dus). Wat maakt het uit, behalve dat het natuurlijk minder lang duurt voor de oven op 200 celsius is? Dit in de rubriek "koken & recepten", ik mis eigenlijk nog een rubriek "opwarmen en magnetronnen van kant-en-klaarmaaltijden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
68K
Amadea
12 jaar geleden
Wat betreft de rubriek: daar kan Overig voor gebruikt worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ove(n)rig bedoel je zeker?
Amadea
12 jaar geleden
Juustem. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juustem? Is dat Fries?
Amadea
12 jaar geleden
Vermoedelijk is het Drents.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Amadea, wak nou gevonden heb:
http://members.home.nl/dialexicon/twents.txt
Zou dus uit Twente komen (?)
Amadea
12 jaar geleden
Ach, 't kan best dat het zowel in Twente als in Drenthe gezegd wordt. In eerste instantie dacht ik Gronings, omdat ik 't van mijn moeder heb overgenomen. Zij komt uit Groningen, maar woont al lang in Drenthe. Maar er staat op internet nadrukkelijk dat het niet Gronings is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, hier in Zeeland wordt het ook gebruikt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in Brabant ook! Tenminste...mijn moeder zegt het ook wel eens...

Antwoorden (3)

Groot verschil is de mate van drogen. Omdat je al een kartonnen bodem gekocht hebt, zou ik gewoon afbakken en niet met hete lucht; Anders is je pizza straks erg droog. Verse Pizza bak ik ook altijd gewoon, waarbij de oven tot 280g voorverwarmt wordt: Sneller, heter bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bak de Dr. Oetker pizza's altijd op stand "hete lucht". Niet droog en gewoon lekker voor zo af en toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zo af en toe. Als je te vaak Dr. Oetker eet, ga je licht geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is iemand niet goed geworden. Is dr. Oetker in de zaal?
Ik bak hem altijd op de hetelucht stand en heb ontdekt dat dit de beste resultaten geeft.
Ik verwarm hem wel voor (ondanks dat altijd gezegd wordt dat dit niet hoeft bij hete lucht) en zet hem even uit zodra ik de pizza erin schuif. Dit voorkomt dat de hete lucht er weer uitgeblazen wordt bij het openen van de deur. De circulerende lucht heeft het voordeel dat de oven veel warmer lijkt en de baktijd ook verkort wordt. Ook wordt de warmte beter verdeeld, waardoor de pizza gelijkmatiger gaar wordt en regelmatiger gebakken.
amc