Nee dat heb ik niet.

Maar op internet is het te vinden. Zoals deze: http://www.smulweb.nl/recepten/1012824/Appelbeignets

Voorbereiding

In diep bord basterdsuiker en kaneel door elkaar roeren. Appels schillen.
Met appelboor klokhuizen eruit boren. Appels elk in 4 plakken snijden.
Appelplakken door suiker-kaneelmengsel wentelen. Boven kom bakmeel en 1 theelepel zout
zeven. in midden kuiltje maken. Ei in kuiltje schenken.
Al roerend pils toevoegen. Ca. 5 minuten blijven roeren tot glad beslag ontstaat.
Vergiet bekleden met keukenpapier.
Bereidingswijze

In frituurpan olie verhitten tot 175 C of tot er witte damp vanaf komt.
Met vork appelplakken door beslag halen en in hete olie laten glijden.
Met 4 tegelijk appelbeignets in ca. 4 minuten goudbruin frituren,
halverwege met vork keren. Appelbeignets met schuimspaan uit pan nemen en
in vergiet laten uitlekken.

Ingrediënten

6 eetlepels witte basterdsuiker

2 eetlepels kaneelpoeder

5 appels (Goudreinetten)

1 ei

250 gr zelfrijzend bakmeel

zout

flesje pils

frituurolie

poedersuiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tegenwoordig gebruikt men vaak pils als vloeistof in het beslag. Vroeger maakte men het zo:

Klop 2 eieren los met 50 ml. melk.
Doe er in gedeeltes 250 gr. zelfrijzend bakmeel bij ( of bloem met wat bakpoeder) en roer dit tot een glad beslag.
Doe er al roerend 250 ml. melk bij of neem 100 ml. melk en 150 ml. pils.
Schil 4 goudreinetten (die zijn echt de lekkerste)en boor met een appelboor het klokhuis eruit. Snijd in niet te dunne plakken. Besprenkel deze met citroensap.
Verhit de frituurolie tot 180 graden C.
Prik de appelschijven aan een vorken haal ze door het beslag en laat ze in de hete olie glijden.
Frituur ca. 3 min. en ompel ze dan in de olie zodat ze omdraaien, of keer ze om met de vork.
Haal ze als ze bruin zijn met een schuimspaan of vork uit de olie en laat ze uitlekken op keukenpapier dat je in een vergiet hebt gelegd.
Meng suiker met wat kaneel in een diep bord en bestrooi de beignets hiermee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo doe ik het altijd.
amc
12 jaar geleden
Oud-Hollandse appelbeignets.

Aantal personen: 4 personen

Ingredienten:

2 scharrelei(eren) ,

300 ml melk , of 150 ml melk en 150 ml bier

250 gram zelfrijzend bakmeel ,

4 appels , elstar of goudrenet

3 eetlepels citroensap ,

50 gram suiker ,

1 eetlepel kaneelpoeder ,

Benodigdheden

keukenpapier
frituurpan

Bereiding:

Klop de eieren los met 50 ml melk. Voeg het zelfrijzend bakmeel in gedeelten toe en roer dit tot een glad beslag. Voeg al roerend de rest van de melk of bier toe.
Schil de appels en snijd in plakken van ongeveer een centimeter. Besprenkel de plakken met citroen.

Verhit de frituurolie tot 180°C. Prik de appelplakken aan een vork, haal ze door het beslag en laat ze in de hete olie glijden.
Frituur 3 minuten tot ze goudbruin zijn. Keer ze één keer om met een vork.
Haal de appelflappen met een vork uit de olie en laat ze uitlekken in een met keuken­papier bekleed vergiet. Meng de suiker met kaneelpoeder en bestrooi de appelflappen ermee.

Tips:

Gebruik ook eens ananasschijven in plaats van de appels.

Smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de originele banketbakkers appelbeignet is gemaakt van een dikke schijf appel verpakt in bladerdeeg,
deze wordt na het afbakken gewenteld in de kaneelsuiker.

leg de appelschijf op een plak balderdeeg , leg hier de appel op, vul het gaatje met kaneelsuiker.
maak de plak aan de randen vochtig (niet nat) leg er een andere plak boven op, steek het overtollige deeg weg met een kartel stekker.
bak alles en wentel na het bakken snel de beignet in de kaneelsuiker.
eet smakelijk