Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik zelf filet american maken?

ik woon in turkije en hier verkopen ze dat niet.
en heb er wel eens heel erg zin in. nu doe ik wel eens soort tartaar maken maar dat is toch anders

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rundvlees nemen 300gr of zo en zeer fijn snijden ( zeker niet mixen maar fijn snijden ), 1 eetlepel kappertjes fijngehakt, 1 eetlepel augurkjes fijngehakt, fijngesnipperde ui, peper en zout, 1 eetlepel worcestersaus, 1 eetlepel mayonaise, 1 eetlepel ketchup, en goed mengen,( zeker niet mixen ) en je hebt de beste super goeie tartaar, zoiets lekker at je nooit, héél zeker weten . ( ik ben kok)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga het dus zeker proberen

Andere antwoorden (3)

Ja hoor.

Ingrediënten
200 gr tartaar (of rundergehakt)
1 el mayonaise
1 el tomaten ketchup
2 el olie
2 tl citroensap
1 tl mosterd
4 druppels worchestershiresaus
zout en peper naar smaak

De bereidingswijze is eigenlijk heel erg simpel. Meng alle ingredienten gewoon heel erg goed door elkaar en laat het even staan, zodat alle smaken zich goed kunnen vermengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Tartaar of gehakt is te grof voor filet américain. Het moet nog verder vermalen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien een punt, hoewel er ook verschil zit in tartaar en tartaar.
bamibal
12 jaar geleden
Das waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als we dan leuk willen gaan spelen; ook in filet americain en filet americain?
bamibal
12 jaar geleden
Ja, de ene filet is de andere niet. De recepten hier lijken nog het meest op préparé, de Belgische filet américain. Maar dat lijkt niet erg op het spul dat je in Nederland in de supermarkt koopt.