hoe kan ik zelf filet american maken?

ik woon in turkije en hier verkopen ze dat niet.
en heb er wel eens heel erg zin in. nu doe ik wel eens soort tartaar maken maar dat is toch anders

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Rundvlees nemen 300gr of zo en zeer fijn snijden ( zeker niet mixen maar fijn snijden ), 1 eetlepel kappertjes fijngehakt, 1 eetlepel augurkjes fijngehakt, fijngesnipperde ui, peper en zout, 1 eetlepel worcestersaus, 1 eetlepel mayonaise, 1 eetlepel ketchup, en goed mengen,( zeker niet mixen ) en je hebt de beste super goeie tartaar, zoiets lekker at je nooit, héél zeker weten . ( ik ben kok)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga het dus zeker proberen

Andere antwoorden (3)

Ja hoor.

Ingrediënten
200 gr tartaar (of rundergehakt)
1 el mayonaise
1 el tomaten ketchup
2 el olie
2 tl citroensap
1 tl mosterd
4 druppels worchestershiresaus
zout en peper naar smaak

De bereidingswijze is eigenlijk heel erg simpel. Meng alle ingredienten gewoon heel erg goed door elkaar en laat het even staan, zodat alle smaken zich goed kunnen vermengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Tartaar of gehakt is te grof voor filet américain. Het moet nog verder vermalen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien een punt, hoewel er ook verschil zit in tartaar en tartaar.
bamibal
12 jaar geleden
Das waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als we dan leuk willen gaan spelen; ook in filet americain en filet americain?
bamibal
12 jaar geleden
Ja, de ene filet is de andere niet. De recepten hier lijken nog het meest op préparé, de Belgische filet américain. Maar dat lijkt niet erg op het spul dat je in Nederland in de supermarkt koopt.
Tipje: als je een keer rond lunchtijd in Masterdam bent, moet je echt een broodje filet van Van Dobben proberen.
Met kogelbiefstuk zoals ze hier laten zien:

http://www.kookse.tv/recept/verse-filet-amricain

Recept:

•60 gr verse mayonaise
•60 gr ketchup
•8 gr zout
•1 mespunt pimentpoeder
•1 eetlepel gladde mosterd
•2 eetlepel balsamico azijn
•1 eetlepel olijfolie
•20 gr kappertjes
•2 augurkjes
•400 gr kogelbiefstuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb je nodig:
300 gr. rundertartaar (gehakte biefstuk)
2 a 3 el mayonaise
2 tl pittige mosterd
2 tl paprikapoeder
2 tl chilipoeder
tabasco
worchestershiresaus
peper - zout

Bereiding:
Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worchestershiresaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smeuiger met mayonaise