Hoe voorkom ik dat als ik op zn Nederlands kook de boel snel koud wordt?

Als je eenmaal opgeschept hebt? (op het bord). ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
door het op z'n Nederlands (snel) op te eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op zijn Frans kookt, blijft het dan langer warm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag RiaNino, ik wilde ook graag weten wat "koken op zijn nederlands" inhoud?
Bij mijn weten is Nederlands koken stamppotten en die willen best lang warm blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus Nederlanders eten alléén stamppotten? De vraag ging over Nederlands eten an sich: want ook ík heb ervaren dat de stamppotten wel warm blijven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet alleen. Mijn eten is doorgaans heel heet, maar dat heeft meer met de hoeveelheid sambal te maken (die trouwens in sommige stamppotten ook best lekker is)

Het beste antwoord

Bedoel je aardappels, vlees en groente? Dan moet je proberen zo te koken, dat alles tegelijkertijd klaar is. Mocht er toch al iets afgekoeld zijn, dan kan je het misschien even oppiepen in de magnetron. Ik heb je eerder al uitgelegd hoe je je borden kunt voorverwarmen, ook dat helpt tegen het afkoelen van het voedsel op je bord. Het is niet voor niets dat heel veel restaurants de gasten een voorverwarmd bord geven, dan komt het eten veel meer tot zijn recht. Succes ermee :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Borden voorverwarmen of minder opscheppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Borden op de radiator zetten, zodat ze alvast lekker warm zijn. Als je een magnetron hebt, dan kan je de borden even nat maken onder de kraan en dan 20 seconden op vol vermogen. Dan zijn ze ook goed warm, zodat je eten niet zo snel afkoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of in de oven +
De borden even voorverwarmen.
dat kan in de oven, of even natmaken en in de magnetron(als u die hebt)
anneliez
12 jaar geleden
De borden voorverwarmen
of
kleine beetjes tegelijk opscheppen (in de pan blijft het langer warm)
of
sneller eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn plastic afdekkappen te koop die je over het bord kunt zetten.
Ook zijn er tegels te koop die je moet voor verwarmen in de oven en waar je het bord op kan zetten.
Zo blijft het lekker warm.

Toegevoegd na 1 dag:
Oven moet magnetron zijn.