Hoe lang gaat een koekenpan mee?

En hoe weet je dat hij niet meer goed is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.6K

Antwoorden (4)

zolang de anti-aanbaklaag gaaf is, is de pan nog goed.
een pan zonder anti-aanbaklaag gaat 'eeuwig' mee tot hij erg gaat roesten of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb twee zware koekepannen die nog van mijn oma zijn geweest, en die gerust nog 50 jaar meekunnen.
iets anders zijn de pannen met anti-aanbaklaag.
die zijn niet goed meer als die laag erg beschadigd en versleten is.
hoe lang dat duurt, is afhankelijk van hoe zuinig je ermee omgaat.
12 jaar geleden
Tja das lastig te zeggen. Is erg afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte materiaal (dikke bodemplaat, krasvast teflon, geschroefd of gelast handvat), de geschiktheid om op diverse verwarmingsbronnen te gebruiken (gas, electriciteit). Hoe dunner het materiaal hoe minder lang de koekenpan mee zal gaan. Een degelijke pan kan echt heel erg lang meegaan ( jarenlang), een minder degelijke zal eerder "op" zijn en problemen krijgen als: handvatbevestiging die los gaat, zwaar beschadigde teflonlaag, kromtrekken van de bodemplaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, als het vastzit met een schroef, dat is niet altijd het geval, wil ook nog wel eens "geklonken" zitten en vaak ook roest de schroef vast en is dan los noch vast te krijgen.
Als de anti aanbaklaag kapot of versleten is dan is de pan aan zijn einde .
En als de pan aan de onderkant bol begint te staan maar dat geldt alleen voor electrisch koken .
En als die pan bol is aan de onderkant en jij kookt op gas dan is het niet fijn om te bakken met die pan .