Wie weet een taartrecept zonder boter?

Ik wil (vandaag) een taart bakken maar we hebben geen boter, geen olijfolie en geen chocola (chocola vervang ik door cacao). Weet iemand een taart waarbij ik toch vandaag een taart kan bakken?
Goeievraagnaam

Toegevoegd na 31 seconden:
Het liefst is het een zware taart (als dat kan).

Toegevoegd na 2 uur:
het gaat om een chocoladetaart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (6)

Zwaar word het door veel cacao toe te voegen, deze wel compensere met de nodige suiker. Ipv boter kun je misschien monchoe ge ruiken? Is ook romig maar bakt niet... Dan maar een kwarktaart Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je iets aan deze dit recept?
het is alleen geen taart maar een cake ik weet niet of je daar iets aan hebt?

en tegenwoordig heb je ook van die pakken voor taarten waar je alleen water bij hoeft toe te voegen!

je kunt ook een kwark taart maken!! (alleen voor de bodem heb je volgensmij wel boter nodig :S)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook kunnen doen,hoe volgens de Belgen een nederlands kookboek begint: Men lene een ei.
In uw geval leen een pakje boter bij de buren.
Nodig ze gelijk op de koffie en het komt allemaal voor elkaar
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha leuk! +
anneliez
12 jaar geleden
He, die oma's van tegenwoordig ;(
en nergens een winkel open?
Je kan gewoon naar de supermarkt gaan.... Die zijn vaak gewoon open op zondag.
Anders appelmoes....dat is de vervanger van boter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Supermarkten die op zondag open zijn mogen dat volgens mij pas vanaf 16.00 uur.
Taart zonder boter;

Splits 4 eieren. Klop de eiwitten stijf met een snufje zout, 150 gr. suiker en 1 zakje vanillesuiker.
Spatel de losgeklopte eidooiers er één voor één door. Wacht eerst met het toevoegen van het volgende ei totdat het eerste helemaal is opgenomen door het beslag.
Zeef 125 gr. bloem en spatel dit erdoor.
Schep 3/4 van het deeg in een met bakpapier uitgelegde vorm van 26 cm. doorsnee. Strijk het deeg glad.
In het andere 1/4 deel van het beslag doe je nu 1 eetl. cacao.
Schep hiervan met een theelepeltje bolletjes die je op de bovenkant van het deeg in de vorm verdeelt. Klop de vorm nu even 2 keer op het aanrechtblad zodat het deeg zich goed verdeelt.
Bak het deeg nu 25 min. in een voorverwarmde oven op 175 gr. (hete lucht 160 gr. ) en laat hem 10 min. in de geopende oven afkoelen.
Snijd de bodem horizontaal door.
Klop 500 ml. slagroom stijf met 2 zakjes slagroomversteviger, 1 zakje vanillesuiker en 3 eetl. basterdsuiker. Bestrijk de taart rondom en bovenop met de room en garneer evtl. met toeven slagroom.
Bestrooi met vlokken of wat lichtjes met cacaopoeder in een theezeefje.

Toegevoegd na 9 uur:
Ik vergat te vermelden dat je de doorgesneden bodem met slagroom moet bestrijken of je kunt er chocopasta opsmeren en daarop slagroom in een laagje. Je zet dan de andere helft er weer op en dan bestrijk je hem rondom.
Voor een mokkasmaakje kan je er evtl nog wat oploskoffiepoeder doorheen mengen.
Plaatje bij antwoord
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ziet er wel heel lekker uit! K ga m proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het nou de bedoeling dat als je m doormidden hebt gesneden (horizontaal) dat je daar ook slagroom tussen doet?
amc
12 jaar geleden
Ja, ik zag dat ik het vergeten was te vermelden. Kijk bij mijn toevoeging.
Simpel en makkelijk te maken maar heerlijk, en de dag erop nog lekkerder!”

Benodigdheden voor schoenlapperstaart (12-14 punten):
- 500 g geschilde goudrentten, in stukjes
- 2 el suiker
- 1 tl kaneel
- 6 beschuiten, verkruimeld
- 50 g boter of margarine kun je laten vervallen
- 3 eieren, gesplitst
- snufje zout
- poedersuiker

Het recept:
- Verwarm de oven voor op 175°C.
- Klem een stuk bakpapier tussen bodem en rand van een springvorm van 20 cm Ø en vet de vorm goed in.
- Kook de appels met de suiker in een bodempje water tot een grove appelmoes en laat 15 min. afkoelen.
- Roer de kaneel en de beschuitkruimels erdoor.
- Smelt de boter en klop deze samen met de eierdooiers door de appelmoes.
- Klop de eiwitten stijf met het zout in een vetvrij kom en dito kloppers en spatel ze door de moes.
- Doe direct over in de vorm en bak de taart in 50-60 min. gaar in het midden van de oven.
- Laat 15 min. afkoelen en verwijder dan voorzichtig de rand van de vorm.
- Laat helemaal afkoelen en bestrooi de taart dik met poedersuiker.