Waarom schift ei als ik mijn gehaktballen braadt?

Ik gebruik bijvoorbeeld op 350 gr gehakt 1 klein ei. Het probleem is niet dat de ballen te nat worden o.i.d. maar het lijkt bij het braden wel uit het gehakt te 'schiften'. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 12 uur:
Als extra toevoeging kan ik aangeven dat ik twee beschuit fijnmaal om er doorheen te doen. Verder gebruik ik geen bijzondere aparte dingen als ingrediënten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Weet je zeker dat het echt schiften is?
Kan ook een combinatie zijn van vleessap en ei wat een beetje gaat klonteren.
Heb ik ook wel eens.
Door de hitte van het braden komt dit er dan uit.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou het inderdaad ook heel goed kunnen zijn. Het is ook niet echt wit, het is een beetje vleeskleurig/bruinig wat eruit komt. Dat zou inderdaad heel goed kunnen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk inderdaad dat dit het is

Andere antwoorden (1)

Wellicht moet je paneermeel of broodkruim toevoegen, dan braadt het beter.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het braden gaat prima, dat is het probleem niet. Alleen schift de ei dus uit de gehaktbal..