hoe krijg ik een parfait in zijn geheel uit de vriezer?

Bij het uitnemen van de bevroren parfait kreeg ik deze niet meer uit de bakjes, waardoor ik hem in de ijskast heb laten ontdooien. Toen ze nog niet los te krijgen waren heb ik warm water langs het bakje laten lopen, maar daardoor werd de parfait te zacht en flodderig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Antwoorden (5)

Als je h eruit haalt de vorm heel kort warm maken met een brander en anders met een natte warme doek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voorkomt dit door de wanden van de bakjes tevoren met een lekkere olie in te smeren bv. rijstolie.
Verder bestaan er tegenwoordig soepele siliconenbakjes in een felrode kleur, bij het Kruidvat te kust en te keur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je vorm bedekken met plastic folie, liefst slagers folie (plakt niet). dit kan je met een beetje water of olie aan je vorm laten plakken en dan goed strak trekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
au bain marie - neem de bevroren parfait en plaars deze in een bak met warm water, niet onderdompelen maar gewoon vasthouden. De parfait zal uiteindelijk uit de vorm loskomen
Bronnen:
12 jaar geleden
parfait in een ring storten, dan kan je met een mesje/paletmes langs de ring snijden, zonder de parfait te beschadigen. Dompel je mes eerst in heet water.