Soepkip bevat veel vet. Zet daarom de kip in een braadslee in een hete oven, tot hij bruin is. Dan is het vet is gesmolten, dat kan je zeven en in de koelkast in een afgesloten potje bewaren. Het kan gebruikt worden om andere gerechten mee te braden. Het vlees van de soepkip wordt het lekkerst als je het nu verder gaar kookt. In een Römertopf is dan misschien een handige methode, beetje water erbij en dan ongeveer anderhalf uur op 220% laten sudderen.

Toegevoegd na 3 uur:
% = ° C.
Amadea
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Goede tip,bedankt!

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, vroeger deden we dat gewoon. Hij heeft iets meer suddertijd nodig.
Af en toe de ovenbak naar voren trekken en de kip overgieten met de jus/het vet in de bak.

In het kookboek staan de juiste tijden en zo, dan neem je gewoon iets meer tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zou het niet doen. Een soepkip is veel taaier en van mindere kwaliteit dan andere kip. Daarom gaat ie ook in de soep.
Dus, gewoon niet doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stoof soepkip altijd in een pan. Aanbakken in boter, water erbij, bouillonblokje, deksel erop, uurtje laten stoven en je hebt een heerlijk mals kippetje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
langzaam laten garen op lage temperatuur (la-la-koken) van ongeveer 70-80 gr. duurt heel lang, hoelang hangt af van het gewicht van de kip, maar hou rekening met 7 - 10 uur. zoek eens een recept op van slow cooking. succes!