Wat is een heel simpel gerecht met canneloni?

Alle tips welkom!

12 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet een heel simpel recept (ook niet heel moeilijk, maar misschien meer werk dan wat jij zoekt) maar wel superheerlijk is deze: Vegelicious Cannelloni
4-5 zucchini
4-5 carrots
vegetable oil
1 box oven-ready cannelloni tubes
400g can crushed tomatoes
dried herbs of your choice
a little garlic powder
salt & pepper Butternut Sauce:
2 cups grated butternut
1 red onion
10 leaves sage
1 cup vegetable stock
1 tablespoon oil
salt & pepper Directions:
Peel and trim the carrots, then grate them and fry over medium heat in a little oil. Meanwhile grate the zucchini, and add them to the pan when the carrots are about half-cooked. Season mixture to taste and set aside to cool. Roughly chop the red onion and set it frying in a spoonful of oil. Prepare the grated butternut and add it to the onion. Cook, stirring, for a few minutes. Add the veggie stock and chopped sage leaves. Simmer for about ten minutes or until all is soft. Season to taste. Blend until smooth with a stick blender (immersion blender). Pour the tomatoes into the base of a rectangular baking dish. Sprinkle with salt, pepper, dried herbs and a little garlic powder. Fill the cannelloni tubes with the carrot-zucchini mixture. Arrange them in a single layer over the tomato, then pour over your chosen sauce. Bake for 30 minutes or until the pasta tubes are cooked. Allow to cool for 5-10 minutes, then devour. **Note: Feel free to substitute any shredded, cooked vegetables you prefer for the zucchini and carrot. I also like leek and spinach in this dish.** Serves: 2-3
Preparation time: 30 min prep, 30 min baking http://vegweb.com/index.php?PHPSESSID=ee241b7e88fa5fec3fd5c175928b9412&topic=17790.0

Het beste antwoord

Cannelloni met gehakt en spinazie.

Ingrediënten:

16 buisjes cannelloni (pasta doos à 250 g)
1 ui
2 teentjes knoflook
1 zak verse spinazie (300 g)
3 eetlepels olijfolie
300 g rundergehakt
2 pakjes soffritto (tomatensaus à 390 g)
100 g gemalen belegen kaas (zakje à 150 g)

Materialen:

ovenschaal inhoud ca. 2 liter

Bereiden:

In grote pan water aan de kook brengen en cannelloni ca. 3 minuten koken. Cannelloni afspoelen met koud water en laten uitlekken. Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4. Ui en knoflook pellen en snipperen. Spinazie fijnsnijden. In braadpan olijfolie verhitten, ui en knoflook ca. 1 minuut fruiten. Gehakt toevoegen en in ca. 5 minuten rul bakken. Spinazie toevoegen en in ca. 3 minuten meebakken. Cannelloni vullen met mengsel. In ovenschaal 1 pakje soffritto schenken. Cannelloni erop leggen en tweede pakje soffritto erover schenken. Kaas erover strooien. Cannelloni in ca. 20 minuten gaar en goudbruin bakken. Lekker met komkommersalade.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=97296
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mischien vind je deze lekker?

1 Doos cannelloni
1 Blik zalm
2 Bakjes roomkaas
2 Uien
2 Teentjes knoflook
2 Pakjes diepvries room spinazie
200 Gram Parmezaanse kaas
1 Zakje bechamelsaus
.

Materialen
Oven en mengbak.
.

Bereiden

Ontdooi de spinazie en doe het in een bak.Haal alle graten uit de zalm en maak de zalm fijn.Snij de uien en knoflook fijn en doe het ook in de bak.

Voeg daarbij ook de roomkaas.Nu kunt u de rolletjes vullen en verhit de oven voor op 180 graden.Leg nu de gevulde rolletjes in een ovenschaal en maak de bechamelsaus zoals op het pakje staat aangegeven en schenk het over de rolletjes in de ovenschaal en strooi er de parmezaanse kaas overheen.Zet het in de oven voor +- 35 a 40 minuten.Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel en lekker;

Verwarm de oven voor op180 graden C.

Snijd 1 courgette en 2 paprika's ( mogen gerust verschillende kleur hebben) in kleine blokjes en bak ze enkele minuten in wat hete olijfolie.
Schep ze in een kom en meng er fijngesneden verse basilicumblaadjes en 100 gr. ricotta door.
Vul de cannelloni rolletjes met dit groentemengsel ( dit gaat goed met een spuitzak zonder tuit, of een plastic zak met afgeknipte punt onderin. Kan ook met een theel. én je vinger).
Leg de gevulde rolletjes naast elkaar in een ingevette ovenschaal.
Schenk hier een zak Bertolli romige pastasaus over ( die is er erg lekker bij) en bestrooi met geraspte pittige kaas. Verdeel de saus goed, zodat de rolletjes goed vochtig worden.
Bak de cannelloni 30 min. in het midden van de oven.
amc
12 jaar geleden
het recept ken ik niet precies maar ik weet dat het heerlijk en makkelijk is.
je neemt gewoon wat creme spinazie en bereidt die zoals op het pakje staat, daar doe je dan wat blauwe kaas doorheen, dat gaat in een spuitzak en je spuit het zo in de canneloni, nog wat kaas erover en klaar is kees
echt heerlijk