Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je -deze- knolselderij puree invriezen?

Ik heb een flink stuk knolselderij over en heb daar evt dit recept voor gevonden:

http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/knolselderij/kruidige-knolselderijpuree

Als ik de hoeveelheden wat aanpas dan zou ik daar een flinke portie van kunnen maken voor mijn dochter die op kamers woont. Ik moet het dan alleen wel eerst kunnen invriezen en dat het later dan ook nog smaakt. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit recept is prima in te vriezen. Daarbij kun je het beste wel opletten dat je het goed luchtdicht verpakt. De ontwikkeling van bacteriën en schimmels wordt weliswaar tot bijna nul afgeremd, maar oxidatie van vet (in de slagroom) gaat onder invloed van zuurstof gewoon door, al gaat ook dat wat langzamer. Die vetoxidatie kan ervoor zorgen dat de puree wat zuur wordt, afhankelijk van de hoeveelheid zuurstof die erbij komt, en hoe diep het product wordt ingevroren, is de puree dus beperkt houdbaar (1 a 3 maanden)

Je zou de puree ook zonder room kunnen klaarmaken, en dat je dochter die pas toevoegt als ze de puree weer opwarmt. Dan kan ze het gerust een jaar in de vriezer laten liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding