Alles wat gedroogd is theoretisch oneindig houdbaar, zolang het maar echt goed droog, donker en luchtdicht bewaard wordt. Maar, na verloop van tijd zal de smaak wel achteruit gaan.
Ik heb zelf geen ervaring met poeder van gedroogde paddestoelen, wel met gewoon gedroogde paddestoelen en die gebruik ik gerust tot drie jaar na het drogen (maar tegen die tijd zijn ze ook wel op).
Het zal ook wel van de soort afhangen hoelang het nog interessant is de poeder te gebruiken, of ze een sterk aroma hebben of niet.

Hoe weet je of het nog goed is?
Wanneer het poeder niet goed meer is zal dat of komen doordat het te vochtig is geworden (schimmel, muf ruiken) of wanneer er beestjes in zitten, en die zie je wel kruipen. Verder is het een kwestie van proeven... zit er geen/nauwelijks smaak meer aan of smaakt het muf.. tja dan wordt t eens om je poeder te vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Gezond verstand, dus, aangevuld met gezond oog, gezonde neus en gezonde tong. plus
flyingcrow
10 jaar geleden
Dankjewel
flyingcrow
10 jaar geleden
Bedankt!