Hoe kan dit? Pannenkoeken bakken maar blijft plakken aan de bodem van de pan.

Ik ben bezig met pannenkoeken bakken. Maar hij blijft steeds aan de bodem plakken. Het is een anti aanbakpan.
Ik doe het met vloeibare boter op een middelhoog vuur.

Weet jij het antwoord?

/2500

over schakelen naar zonnebloem olie ook een scheutje in het beslag en voor de volgende keer een nieuwe pan kopen.

Ik neem aan dat je met "boter" margarine o.i.d. bedoelt. Dat werkt normaal gesproken prima. Waarschijnlijk is je antiaanbaklaag versleten.

Ik denk dat de verhouding van je pannenkoeken mix niet goed is geweest.

Je pan is niet heet genoeg, op vol vuur zetten zonder iets erin, na een paar minuten de boter erin, als die gesmolten is de pannenloek mix. Smakelijk

Het is mogelijk dat de pan met zeep (afwasmiddel) is afgewassen. Dan blijven de meeste dingen plakken aan de bodem van de pan. De pan schoonmaken met veel heel heet water en droogwrijven met theedoek of keukenpapier. Of geen water gebruiken en alleen goed schoonmaken met keukenpapier. Geen schuurmiddel gebruiken.

pan goed heet laten worden , kommetje met olie ernaast even de olie in de hete pan laten rondgaan en weer terug in het kommetje. Dan beslag in de pan en beslag laten stollen, omdraaien en hetzelfde ritueel

Bronnen:
hersenpan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100