ondooide kupnuggets. wat is het beste om te doen?

mijn vriezer is stuk gegaan en nu zijn mijn kipnuggets ontdooid. Wat kan ik het beste doen? opbakken of terug in de vriezer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.1K

Antwoorden (3)

Opbakken en dan eventueel terug de vriezer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker opbakken en dan afgesloten bewaren in de koelkast.
Nooit iets 2x invriezen, dat gaat ten koste van de smaak.

Toegevoegd na 59 seconden:
Na het opbakken kunnen ze eventueel wel weer de vriezer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opbakken en dan lekker opeten. Als ze ontdooid zijn dan wordt het korstje van het paneermeel slap. Je moet ze daarom gewoon lekker krokant bakken en smakelijk opeten. Als je ze weer gaat invriezen, dan plakken al die slappe korstjes aan elkaar en dan wordt het één grote klont kipnugget. Eerst opbakken en dan weer invriezen is ook niet verstandig. Bij het invriezen van vlees gaan de celwanden kapot en bij het ontdooien lopen die cellen leeg en verliest het vlees sappen. Als je het dan opnieuw invriest wordt het vlees droog en smakeloos.