kan je verse slagroom in de guacamole doen in plaats van yoghurt? is dat lekker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

Het zou wel kunnen hoor, ieder zijn eigen smaak.
Persoonlijk zou ik het achterwege laten. Om de guacamole evt te verdunnen gebruik ik limoensap. Limoensap vind je in veel recepten terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In guacamole hoeft helemaal geen zuivel. Rijpe avocado, klein gesneden stukjes tomaat en de juiste kruiden: jummie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
avocado, tomaat en een teentje knoflook, beetje zout en peper

verder niks wat mij betreft, die zuivel hoort er helemaal niet in maar je kunt het altijd proberen natuurlijk

wat wij wel doen, is bij de tortilla's EN guacamole EN zure room (of kwark) als saus serveren en dan eet je het wel samen natuurlijk en dat is lekker

Maar ik zou het er niet door heen roeren
12 jaar geleden
Recept:

2 avocado's, geschild, ontpit en in stukjes
180 gr yoghurt of zure room
180 gr kant-en-klare salsasaus
1 eetlepel knoflook, zeer fijngesneden
1/2 theelepel komijnpoeder
1/2 theelepel zout
1 snufje zwarte peper

Je kan in plaats van yoghurt of zure room,
wel verse slagroom gebruiken, maar dan mis je natuurlijk het zurige van de yoghurt of de zure room.
Misschien kan je dat dan weer compenseren met wat citroensap.

En daarom dit recept:
2 avocado's
het sap van 1/2 citroen
2 eetlepels ui, fijngesneden
1/2 theelepel zout
2 eetlepels extra virgin olijfolie