In welke soort drank kan ik het beste appels "marineren" voor een apfelstrudel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Het beste antwoord

in de rum lijkt mij wel heel erg lekker
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je die appels gaat marineren, dan wordt het mengsel veel te nat.

Appelen en (gewelde) rozijnen in een pan.
En voorzichtig met de boter, want dat kan het mengsel al te nat maken.

Bak het geheel even aan en zet de pan op laag vuur. Voeg na dik vijf minuten eventueel het scheutje rum toe en laat de alcohol verdampen. Doe vervolgens de abrikozenjam en het amandelpoeder erbij. Als de appelblokjes zo zacht zijn dat je ze met een vork kunt pletten tegen de rand is je vulling klaar. Pak een bord en laat hierop de vulling afkoelen.

http://www.kookn.nl/apfelstrudel-het-snelste-appeltaartje/

Van alle recepten die ik nog meer gevonden heb
van appelstrudel is er niet eentje bij,
waar de appels gemarineerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel originele recepten gebruikt men geen sterke drank in de Apfelstrudel. Want Apfelstrudel was vroeger een armelui eten, dus er was geen geld voor een extraatje. Nu is het een culinaire belevenis.
Wat wel smaakvol zou zijn, als je de rozijnen in een originele "Weinbrand" b.v. Asbach Uralt zou wellen, en voor het mengen wel even op een theedoek zou droogdeppen. Je kunt ook Rum gebruiken.