Ik ben op zoek naar recepten voor een 3-gangen menu. Het mag geen vlees/vis bevatten, en de kleuren moeten roze zijn. Wie o wie heeft originele tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (4)

haagse bluf, en iets met roze grapfruit vooraf.
verder veel kleurstof gebruiken denk ik

Toegevoegd na 38 minuten:
misschien iets met bietensalade, mayonaise gekleurd met bietensap
anneliez
12 jaar geleden
Tomatensoepje met room ofzo om de kleur wat milder te maken, hoofdgerecht geen idee en zo'n cupcake met roze glazuur als toetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorgerecht een tomatensoepje, hoofdgerecht iets met zalm, en toetje cupcakes met kleurstof? ik heb laatt poffertjes gebakken met roze kleurstof erdoor, smaakte prima, gewoon naar poffertjes, en zag er hartstikke leuk uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorgerecht:
Er bestaan een aantal roze voedingsmiddelen:
De stengels van snijbiet
Roze bonen, zoals de habichuelas rosadas. De Santa maria pinquito, o'dham roze boon en sedona roze boon zijn ook een soort roze, maar die geloof ik zijn wat bleker. Ik weet niet of je in Nederland roze bonen kan krijgen.
Roze aardappelen, hoewel die erg bleek roze zijn.
Je kan als bijgerecht een salade maken van fijngehakte radijsjes, waarbij je vooral veel buitenkant gebruikt, het wit en donkere roze door elkaar ziet er redelijk roze uit. Sommige radijs is wat meer rood, sommige wat meer donkerroze.
Bij de salade kan je een dressing maken met framboos.

Daarnaast kan je allerlei dingen roze kleuren:
Borscht, een Russische soep met bieten. Afhankelijk van het precieze recept wordt de soep roze of rood. Ook andere dingen kan je roze kleuren met bieten, zoals witte tofu, aardappelpuree, witte noedels, etc.
Ik las dat je rode kool en rode ui fel roze kan maken door er iets zuurs bij te doen, zoals azijn. Ik weet niet of dat zo is, maar ik kan me voorstellen van wel.

Nagerecht:
Er zijn allerlei soorten roze fruit en rood fruit dat gemengd met iets wits roze oplevert:
Aardbei (bijvoorbeeld gepureerd door sojayoghurt heen, jammie!)
Framboos (bijvoorbeeld gepureerd door sojaslagroom heen, nog heerlijker!)
Watermeloen
Roze grapefruit
Ook heb je natuurlijk allerlei soorten kleurstof waarmee je roze frosting ed. kan maken voor op cupcakes.

Toegevoegd na 43 seconden:
Voorgerecht moet natuurlijk voorgerecht en/of hoofdgerecht zijn.