Via food-info: "Je kan gekookte aardappels invriezen, maar het wordt niet aangeraden aangezien ze bij het opnieuw verwarmen waterig worden. Een aardappel bestaat voor 80 procent uit water; en wanneer een aardappel ingevroren wordt, zal dit water zich afscheiden van de zetmeelkorrels en andere voedingsstoffen. Na het ontdooien zal de aardappel daarom zijn structuur en smaak verliezen."

Zelf vind ik aardappelen uit de magnetron ook niet lekker, waarschijnlijk om dezelfde reden. Ze worden er een beetje plakkerig en zompig van.

Maar... Smaken verschillen! Makkelijkst is natuurlijk de proef op de som nemen en het zelf een keertje proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja

Toegevoegd na 28 seconden:
en ze blijven goed te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak er nou maar lekker puree van dounja, want in de vriezer worden ze er bepaald niet smakelijker op.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL!!!
De frites en plakjes aardappel die je in de supermarkt in het vriesvak ziet liggen zijn doorgaans ook voorgekookt. De kooktijd hiervan is echter wel minder dan 20 minuten (ongeveer 5 minuten), want anders worden ze zompig. Het kan dus wel, mits de kooktijd kort word gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring:

Niet lekker. Ze worden erg waterig.