Wat is een lekker recept,dat je kunt bereiden met voorgebakken stokbrood?

Heb een aantal voorgebakken stokbroodjes en wil het verwerken bij de warme maaltijd

Toegevoegd na 9 minuten:
misschien iets op pizza-achtige basis ,of vullen ergens mee,maar dan weet ik niet hoe ik het precies moet doen in verband met het baktijd van het brood ,en het gaar worden van de andere dingen

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor al die leuke tips!ik ga er veel van uit proberen!

12 jaar geleden
in: Koken
5.4K

Het beste antwoord

Oven aan. Tomaatje snijden in plakjes, kaas, broodje beleggen beetje bascillicum of oregano strooien, flink wat knoflook poeder, beetje paprika poeder, pepertje overheen malen, ui ringetje erop, en in de oven maar.....jammie!!! Gewoon de baktijd aanhouden wat je normaal aanhoudt, maar de broodjes wel opensnijden, en de 2 helften zeg maar beleggen....

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Wat ik altijd doe is stokbroodjes waar standaard kruidenboter in zit in de oven doen. Daarbij maak ik spaghetti of macaroni, misschien een rare combinatie. Maar alsnog erg lekker! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen recept, maar je zou gewoon dat stokbrood evt. met kruidenboter kunnen nemen, samen met een salade en een mals biefstukje bijvoorbeeld. Ik noem maar wat. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En stokbroodje met pindasaus is nooit mis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stokbrood door midden snijden; kaas en groente en tomaten saus er op en inde oven af bakken; klaar is Kees!
of je kan een mengsel met gehakt, kruiden, paprika etc. maken, het stokbrood doormidden snijden en aan beide kanten uithollen, vulling er in en de kanten weer op elkaar en weer af bakken! eetsmakelijk! :]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Maar hoelang moet het dan in de oven om het van binnen wel gaar,vanwege het gehakt maar van buiten niet te hard gebakken te laten zijn?
Het lijkt me wel lekker!
Je kan iets van een pizza maken, maar dan als bodem de stokbroodjes gebruiken het is echt heerlijk, mijn moeder maakt het ook soms met overgebleven stokbroodjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit Australie: stokbrood met frites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik restjes stokbrood (wel al afgebakken dus!) en Franse kaas overheb na een feestje, maak ik daar vaak een Franse schotel van. Simpelweg het brood en de kaas in grove stukken snijden en door elkaar mengen in een ingevette ovenschaal. Eventueel kun je er nog een losgeklopt ei doorheen mengen om het brood wat smeuïger te maken. Ongeveer een kwartier a twintig minuten in een hete oven van 180 graden laten smelten / gratineren. Serveer er een frisse salade en een glas droge witte wijn bij en je hebt een lekkere en goedkope maaltijd.

Een tweede mogelijkheid is om hotdogs te maken. Snijd het stokbrood doormidden, hol het uit met een appelboor en stop in de holte een knakworst. Vervolgens afbakken volgens de aanwijzingen op de verpakking. Vooral kinderen kunnen dit erg waarderen.

Of kook er mosselen bij. Dan kun je qua stokbrood volstaan met een lekkere (zelfgemaakte) kruidenboter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel maar heel erg lekker, is ciabatta, of gewoon stokbrood even grillen na het afbakken insmeren met verse knoflook en goede olijfolie. Lekker met pasta.
Je kan ook bruschetta maken.
Stokbrood op pizza achtigen basis, zijn vaak zwaar bij een maaltijd, dat zou ik je niet adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik lekker vind als maaltijd is een biefstuk rose bakken. Dan wat uien, champignons en paprika's bakken met wat knoflookpoeder en bouillonpoeder. Vlees in dunne reepjes snijden en bij de groenten doen. Dan teriyaki woksaus erdoorheen. Als laatste sesamzaadjes eroverheen en dat eten met stokbrood of op het stokbrood.
Super lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst bak je een stokbrood af, dan laat je dat afkoelen. Snij het doormidden en leg er brie, honing, walnoten en rucola sla op. Even 5 minuutjes in een oven op 200 graden (hetelucht) en klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met kruidenboter (er op doen als het er net uit is dan smelt het)
en dan met een lekker slaatje van ijs berg sla paprika slasaus croutons en een gebakken eitje
en dan ee lekker stukje kip met een krokant korstje (zijn te koop in de ah bijv)
hij heet crispy chicken
de kip blijft lang warm dus eerst de kip zal ik zeggen en dan het stok brood de kip is ook te koop in de vorm van reepjes of in de vorm van kipnuggets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pompoensoep en vervolgens een ovenschotel met groente en gegratineerde aardappelen visje erbij !