Tropische thaise fruit salade iets voro jou?

http://thaifood.about.com/od/thaidesserts/r/Thaifruitsalad.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exotische vruchten toetje:

Koop ijs van exotische vrucht 1,
Koop vla van exotische vrucht 2 of staafmix een exotische vrucht 2 kapot en klop 'm door slagroom.

Snijd exotische vrucht 3 tm 5 in stukjes, gooi ze in bladerdeeg-flappen (eventueel een beetje slagroom erop) in de oven, bak ze 20 minuten.

Serveer de hete exotischevruchtenflap met ijs en exotische-vrucht-2-slagroom/vla.

Ik doe dit ooit met mango-flappen en vanille-room-ijs ofzoiets, maar iedere combinatie zou moeten werken. De strategie is dat veel te heet gebak met ijs altijd een goeie overkill-combinatie is. (-:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een punch bowl met vruchtensap, en gesneden tropische vruchten. Als je uitblik hebt kan je de siroop daarvan ook gebruiken. Aanlengen met water tot de gewenste sterkte. Eventueel wat likeur, rum of wodka erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bijv. een lekker kipgerecht maken, kip en vruchten gaan prima samen.

Afrikaanse 'couscous met kip' schotel;

Verhit in een wok of hapjespan wat olijfolie en bak hierin blokjes kipfilet bruin, en gaar in ca. 5 min. Bak even wat stukjes tropische vruchten mee zoals; mango, ananas, lytchees, bananen, meloen of neem een blikje tropische fruitmix en doe er rode paprikareepjes bij.Schep alles dan uit de wok/pan en zet even apart.
Breng een pan met ruim water aan de kook en strooi er dan roerend de couscous in. Blijf roeren en na 1 minuut roerend koken giet je de couscous af in een vergiet/zeef.
Doe de couscous in een ruime kom en roer er 1 eetl. olie dorheen.
Doeer dan de kip/vruchten/ paprika bij, wat ringetjes lenteui, cashewnoten en citroensap. Voeg een paar eetl. olijfolie toe en schep alles goed door elkaar.
Serveer direct.
amc