Ik moet voor het eerst gaan koken, welk basis recept kan ik het best kiezen?

Mijn vader is met het geweldige idee gekomen dat ik 1x per week mag gaan koken, mijn kook kwaliteiten zijn zo ontwikkeld dat ik met moeite een ei kan maken.

Wel gerecht kan ik maken, waarbij niet al te veel mis kan gaan en nog enigszins ergens naar smaakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pasta is niet zo moeilijk, roerbakgroente erbij. misschien een van de heinz pasta-sauzen.. succes!

Stamppot met rauwe andijvie is erg gemakkelijk. Om te voorkomen dat de aardappelen mislukken, koop je een zak geschilde, voorgekookte aardappelen. Deze kun je in de magnetron geheel gaar maken, de exacte tijd staat op de verpakking. Melk warmen (magnetron) en de aardappels met een scheutje warme melk tot puree stampen. Rauwe andijvie erdoor en klaar is kees! Als klap op de vuurpijl kun je er een rookworst bij serveren. Gewoon de worst met plastic en al in een pannetje water verwarmen. (niet laten koken, maar wel een tijdje doorwarmen) Geweldige winterkost, supersimpel en altijd een succes! Toegevoegd na 1 minuut: Wel even het plastic van de worst verwijderen voor opdienen. Enneh, zout en peper op tafel zetten, zodat men zogenaamd "naar smaak" kan toevoegen.

Pasta met saus is super simpel. Ingrediënten (2 en 4 personen): - 1/2 blik(ken) tomatenblokjes (verkrijgbaar in de supermarkt in een blikje bij de wereldgerechten afdeling) - 1 prei - 1 of 2 paprika's - bakje champignons - pakje spaghetti - zonnebloem/olijfolie - zout, peper, italiaanse kruiden. Optioneel om bij te serveren: - olijven - zongedroogde tomaatjes - plakjes mozzarella Handleiding voor dummies: - Zet een pan met heet water op hoog vuur (hou het in de gaten) - Snij de paprika in blokjes - Snij de champignons in schijfjes - Snij de prei in schijfjes (tot aan het donkerdere gebied) tip: voor overzicht kun je de al gesneden groente in een bakje doen. - Het water zal nu ongeveer wel koken (dwz. het bubbelt enthousiast :p) Doe de pasta in de pan (je kunt het breken voor kleinere stukjes, of een bosje vasthouden, midden in de pan zetten en het loslaten zodat het naar alle kanten valt. - zet het vuur van de pasta een beetje zachter (medium gas) Let op! Zet de timer op ongeveer 8-10 minuten. - pak een wokpan/koekenpan en doe er een beetje olie in. - Zet het vuur onder de wokpan bijna helemaal open en bak de paprika, champignons en prei voor ongeveer 5-7 minuten (roer regelmatig want anders wordt het zwart!) - Zet het vuur van de wokpan laag - Misschien is je pasta nu wel klaar, haal een stukje spaghetti uit de pan met een vork of roerspaan en eet het op. Is het zacht en kun je goed doorbijten? Dan is het goed, zo niet wacht 1 of 2 minuutjes. - Giet de pasta af, het makkelijkste is om het in een vergiet te gieten dat je in de gootsteen hebt staan. Laat het goed uitlekken. - Goed, weer terug naar de saus. Trek het/de tomatenblik(ken) open en giet deze bij de groente. Laat het geheel al roerend warm worden op laag vuur. - Ondertussen doe je een snuf zout bij de saus (als je een zoutmolen hebt kun je het best er een draai of 7 aan geven), proef met een lepeltje of het zout genoeg is (anders kun je er een klein beetje water bij gooien om het minder zout te maken. - Doe er een beetje peper in en een theelepeltje italiaanse kruiden, strooi dit wel goed over de saus, niet op een plek anders wordt het vies. - Nu is de saus klaar, je kunt de pasta bij de saus gooien en zorgen dat de saus goed met de pasta mengt; zo neemt de pasta goed de saus op. - Roep de cavalerie maar aan tafel, want je gerecht is klaar. (vergeet niet het vuur onder de wokpan uit te zetten 8-)) Ik hoop dat het duidelijk is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100