Is mosterd ongezond?

Zitten er in mosterd stoffen waardoor je mosterd beter zou kunnen mijden?

Toegevoegd na 4 uur:
En hoe zit het met het zoutgehalte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9K

Het beste antwoord

Nee hoor, het is juist andersom. Mosterd is niet alleen lekker, er worden ook tal van heilzame werkingen aan toegekend. Zo ook in de geneeskunde en farmacie. Niet alleen tijdens maar ook na de maaltijd heeft het kleine mosterdzaadje veel te bieden.
- Mosterd breekt vetten af en versnelt de spijvertering.
De olie in de mosterd stimuleert de spijsorganen, de
lever scheidt meer gal af waardoor de spijsvertering
beter verloopt.
- 's Winters wordt je minder snel koud als je mosterd eet.
- Is eetlustopwekkend.
- Helpt enkele symptomen van reumatiode artritis (een
vorm van reuma) te verminderen.
- Verlaagt de bloeddruk.
- Verlicht migraines.
- Een kompres met mosterd heeft een kalmerende werking bij een pijnlijke keel, bronchitis, astma en
longontsteking
- Een kompres met mosterd op je onderrug verlicht
irritatie in de nieren.

Toegevoegd na 4 uur:
Hollandse mosterd is een scherpe fijne mosterd. Deze soort heeft een voor mosterd zeer laag zoutgehalte en kan daardoor goed passen in een Na+ verlaagd dieet (Na+ gehalte is 1 gram per 100 gram mosterd).

Toegevoegd na 4 uur:
Franse mosterd blijkt over het algemeen veel zout te bevatten.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1,vroeger altijd soepvlees met uitjes en augurken uit het zuur ,en wat mosterd erbij.
Dat brak het vet af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 perfecte antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ging je +1 geven maar momenteel kan ik nog geen punten geven. Vanaf niveau 2 wel, maar prachtige antwoord vond ik wel
Amadea
13 jaar geleden
Waar is de negatieve duim dan om gegeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord. Mijn + voor die onterechte - !

Andere antwoorden (4)

Ik ben een mosterdliefhebber pur sang.

Ik koop verschillende soorten in binnen- en buitenland en ik maak het ook zelf van de mosterdplantjes die ik in mijn volkstuin kweek.

Allemaal puur natuur. Allemaal eerlijk.

Geen hond die mij wijsmaakt dat mosterd ongezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Mosterd is over het algemeen een gezonde smaakmaker, maar er is een kleine kans dat je er allergisch voor bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee mosterd is heel gezond en natuurlijk.
Het enige dat men durft toe te voegen is een bewaarmiddel E224 , dat ook in veel bieren en wijn zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bekend gezegde is: van mosterd ga je liegen. Verder zou ik geen nadelige eigenschappen van mosterd kunnen bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, wat een grappig gezegde. Bij mij niet bekend, hoor. Waarom zou je van mosterd gaan liegen, dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen flauw idee, maar zo wordt dat toch gezegd ?