Wat is een goed recept voor hamburgers gemaakt van gehakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

500 g rundergehakt, 10 g gehaktkruiden (als ze met zout zijn dan geen zout toevoegen), 1 teen geperste knoflook, 1 fijn gesnipperd uitje, 1 ei en paneermeel. Alles doorelkaar mengen tot een mooie substantie dat je er een mooie ballen van kunt maken (ik haal 8 hamburgers uit deze hoeveelheid) In boter aanbraden totdat de buitenkant mooi bruin is. als ze aan de binnekant nog een beetje rose zijn is niet erg want het is rundergehakt, maar ik denk dat ze wel gaar zijn als je beide kanten mooi bruin hebt. Broodje hamburger beleg ik als volgt: wit bolletje, beide kanten (binnen) insmeren met wat mosterd, op het onderste deel wat sla (ijsberg wordt minder snel slap), de hamburger eropleggen,wat kaas erop, wat dunne plakjes tomaat, wat ringen rauwe ui en wat ketchup en mayonaise erop.....hou een bord en servet bij de hand wat het is een geklieder van een jewelste..maaaar errrug lekker!!! om letterlijk je vingers daarna bij af te likken! eet smakelijk!

Je koopt bij de supermarkt een portie gehakt en kneed er bolletjes van, dat doet m'n moeder ook altijd, heel handig. Ik hoop dat je er wat er hebt.

Ik lees hier meer eenvoudige recepten, ikzelf maak hamburgers uit de turkse keuken. Bij 500 gram (lams/runder) gehakt, is dit recept ook erg lekker: 500 gram gehakt een halve ui, klein gesnippert 2 teentjes knoflook, fijngeperst of in hele kleine stukjes gesneden 1 ei 1 theelepel zwarte peper een halve theelepel zout 1 theelepel fijngemalen komijn 1 theelepel gehaktkruiden Toegevoegd na 2 minuten: Cayennepeper zou je bij voorkeur ook kunnen voegen, als je een wat pittige burger hebben wilt. Daarnaast kan je ook ketchup voegen, ook bij voorkeur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100