hoe lang moet ik verse grijze garnalen koken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
11.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het van de garnalen zelf afhangt, liefst helemaal niet.

Antwoorden (1)

Direct nadat de garnalen aan dek zijn gebracht worden ze gekookt. Dit koken gebeurt ook aan boord met behulp van een kookpot die als brandstof dieselolie heeft. Deze dieselolie komt van de overloop van de motor.
De kooktijd is ongeveer 3-6 minuten en na het koken zijn de garnalen geschikt voor consumptie. De kleur van de garnalen veranderd tijdens het koken van grijs naar rood/roze en ze krijgen dan ook de gekromde vorm. Aan boord worden de garnalen direct gewassen, gekookt en gekoeld.

Kijk dus goed of jouw garnalen grijs of roze/rood zijn, grijs zijn ze rauw en roze/rood zijn ze al gekookt.