Wat is de beste manier op een zelf gemaakte saus te conserveren?

Ik ben met de meest gangbare manieren bekend, zoals wekken,in zuur zout alcohol olie enz. Maar om een zelfgemaakte geroosterde paprika saus te conserveren zullen al de boven genoemde methodes de smaak dusdanig aantasten dat deze niet meer op het originele product lijkt. Wie weet een goede manier zonder te veel smaak aantasting en zonder de aanschaf van een of ander duur apparaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Invriezen (max. 3 maanden) of in een goed af te sluiten bakje of potje hooguit een week in de koelkast bewaren. Versproducten zijn lastig om lang te conserveren, mits je ze invriest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet niet wat je er in hebt gedaan, maar kun je het niet invriezen

Toegevoegd na 7 minuten:
ik maak vaak pastasaus met tomaat en gegrilde paprika en dat kan je prima invriezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geroosterd paprika saus.... 'k neem aan de schil verbrand en het vruchtvlees gebruikt om te pureren met een beutje goeie bouillon, een lekker soort peper en een beutje fleur de sel. mss zelfs room of creme fraiche.
gezelschap en een wijntje erbij en je hebt plezier !
bewaar t een dag of 2-3 ..... de saus is heerlijk. de beleving is er niet..... vers maken dus en genieten van de tijd samen in de keuken. en als je dan toch perse paprika wilt bewerken vor later gebruik > roosteren en dan in goeie olijfolie bewaren !
de olie is na een paar weken super ! en de paprika nog steeds prima, maar niet zo lekker als vers. vluchtige stoffen in de paprika zijn vlug zeg maar...........