Wat is het verschil tussen een quichevorm en een taartvorm?

Zo te zien heeft een quichevorm een platte bodem (http://www.kookwinkel.nl/webshop/43042-gobelquichevormmetuitneembarebodemlaag20cmstaalbruin.asp)
en een taartvorm een gleuf aan de zijkant van de bodem (http://www.kookwinkel.nl/webshop/47833-patissevlabodem28cmaluminiumgrijs.asp)

Maar waarom deze gleuf? En kan een taartvorm voor een quiche worden gebruikt en andersom?

Ik wil namelijk niet beide vormen aanschaffen, welke kan ik het best gebruiken voor beide baksels? (quiche en taart/vlaai)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
8K
Poet
9 jaar geleden
Ik maak vele quiches in een springvorm. Gaat prima
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik bak zowel taarten als quiches en ook kwarktaart in een springvorm (van Action €2,99)

Antwoorden (1)

De vorm met de gleuf is bedoeld om alleen een (cake)bodem in te bakken. Die draai je vervolgens om, waarna de gleuf een opstaande rand wordt. De bodem kun je dan vullen met een vlaaivulling of iets dergelijks.

De vorm met de platte bodem is bedoeld om een bodem inclusief vulling in te bakken.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ahaa! En heb je misschien ook een site waar ik zowel recepten voor bodems als taarten inclusief vullingen kan vinden? :)