Stel: Ik bak een cake (homemade) maar ik gebruik anderhalf pak, hoelang moet de cake dan in de oven?

Ik gebruik altijd mix van homemade maar de cakes worden niet hoog, dus ik wil een half pak erbij doen, moet ie dan langer in de oven of op een hogere temperatuur?
(En nee, ik ga geen kleiner bakblik gebruiken want ik heb net nieuwe....)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Het beste antwoord

Ik zou de over even warm maken, maar de baktijd met een kwartiertje verlengen. Dan even met een breipen of iets dergelijks in de cake prikken en kijken of hij (de pen) er droog uitkomt. Zo ja, dan issie klaar. Zo nee, dan nog 10 minuutjes langer en ritueel herhalen. Dan weet je voor de volgende keer precies hoe lang ie moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Even lang in tijd, maar anderhalve keer zolang in lengte...

Toegevoegd na 1 minuut:
De temperatuur wordt dynamisch geregeld...

Als je pan en het vuur groot genoeg is, dan duurt het net zo lang om 25 gram champignons te bakken als 25 kilo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ingredienten met een 1/2 verhogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cake moet wel gaar worden.Als je een hogere temperatuur gebruikt wordt hij te snel bruin.Je moet hem er wel wat langer inlaten en mocht hij te bruin worden,afdekken met alu-folie.Of hij gaar is test je met een breinaald of mes,maar dat weet je waarschijnlijk wel.
amc
14 jaar geleden
Neem bijv. een kwartiertje langer, en kijk, of hij niet te bruin/donker wordt - ik zou niet de temperatuur gaan verhogen. Dan met een saté-prikker erin steken (of, als je die hebt, een breinaald), en komt die er schoon uit, dan is hij gaar. Anders per 10 min. blijven checken, en vooral opschrijven, hoelang je de cake uiteindelijk gebakken hebt, voor de volgende keer....Als hij erg "geprikt" is, kan je altijd van poedersuiker met een klein beetje water een glazuurtje maken, en eroverheen doen. Evt wat cacao-poeder bij het glazuur-mengsel doen voor een chocolade-glazuur, bij een marmer- of chocoladecake. Lekker, hoor, eigengemaakte cake - yum.....

Toegevoegd na 3 minuten:
Esmé en ik hebben duidelijk gelijktijdig zitten typen - sorry, Esmé.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het probleem is, dat ze niet hoog worden zou ik extra bakpoeder toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht was je oven niet warm genoeg. Recepten geven altijd slechts een indicatie van de temperatuur die je moet gebruiken. Omdat elke oven echter verschilt kan het soms helpen de temperatuur met 40 graden te verhogen. Bij een heteluchtoven zul je de temperatuur altijd 10% lager moeten instellen dan wordt aangegeven in het recept.