Wat kan ik met deze kleine rode stoofpeertjes doen?

Ik heb van iemand een tas vol kleine rode stoofpeertjes gekregen. Ik ben geen fan van stoofpeertjes bij de aardappelen maar ik wil hier wel graag iets lekkers van maken. Ik zie ze wel eens rechtop op een bord staan met het steeltje enzo er nog aan, en dan met een lekker (karamel?)sausje oid erbij. Zoiets lijkt me wel lekker. Maar wat anders mag ook, maar dan wel graag zoet.

Toegevoegd na 13 minuten:
Vraag staat in koken & recepten, dus ik bedoelde niet om (verder) weg te geven of als decoratie, maar als recept.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je geen fan bent van de het originele recept (rode stoofpeertjes), moet je eens de witte variant proberen! 1 deel zoete witte wijn, 1 deel sinaasappelsap, 1 deel water, en 1 deel suiker Aan de kook brengen, een sinaasappel in parten (of de schil geraspt), wat steranijs (of een anijsblokje)een pijpje kaneel (of een lepeltje poeder) en een vanillestokje + het uitgeschraapte merg (of een zakje vanillesuiker) toevoegen, en het vuur laag zetten. De geschilde peertjes erin, en op laag vuur laten staan (Het mag niet koken!). Na een uurtje kun je met een satéprikkertje voelen of de peertjes gaar zijn, en het kookvocht even proeven. De peertjes eruithalen, het kookvocht op smaak brengen met evt. wat extra wijn/water/sap/suiker of een aanrader: een snufje zout, en afbinden met een lepel maizena Smullen maar! De smaak van deze peertjes is veel frisser dan de variant met rode wijn/port.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100