Hoe veel is een engelse of amerikaanse "cup"?

Ik ben aan het koken uit een Engelstalig kookboek en moet 6 cups water toevoegen,maar ik weet niet hoeveel één cup is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.4K

Het beste antwoord

Niet alleen water/vloeistof wordt in Engelstalige recepten vaak aangegeven in cups, maar ook gewoon als inhoudsmaat voor andere ingrediënten. Hiervoor gebruik ik vaak deze website:

http://www.dekooktips.com/wegen-meten.htm

Wanneer je de inhoudsmaat om wilt zetten in grammen, dan kun je ook kijken bij hun cupconversie. Daar staat al heel veel omgerekend van cup naar grammen. Handig voor als je eens vaker Engelstalige recepten wilt uitproberen ;-)

http://www.dekooktips.com/cupcon-ab.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens geven ze je hier meteen de conversies van zowel de US als de Britse maten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een Amerikaanse cup is ongeveer een kwart liter (250 cc). Ze drinken daar uit iets grotere kopjes dan wij ;-)

Voor alle buitenlandse maten en gewichten : zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijk is om te weten of het een Amerikaans of Brits kookboek is.
Als het Amerikaans is, is het 237 ml, als het Brits is, is het 284 ml.
Dat scheelt dus bijna 20%!