Een lekker en makkelijk recept voor cheescake:

ingrediënten:
150 gram biscuitjes
75 g gemolten roomboter
600 g verse roomkaas naturel (merk maakt niet zoveel uit)
1 citroen (schil raspen, citroen persen)
150 g witte basterdsuiker
2 zakjes vanillesuiker
3 eieren, gesplitst
poedersuiker, om te bestrooien

Werkwijze:
Biscuitjes fijnmaken.
Boter toevoegen en er doormengen.
Koekmengsel over bodem van ingevette springvorm verdelen
Met achterkant van lepel goed aandrukken.
Roer de roomkaas los en meng de citroenrasp, 3 eetlepels citroensap, de basterdsuiker en de vanillesuiker erdoor.
Voeg de eidooiers toe.
Klop de eiwitten stijf in een schone kom.
Spatel het eiwit door het roomkaasmengsel en schep het op de bodem. Bak de cheesecake in een voorverwarmde oven (175 graden) in 50-55 minuten goudbruin en gaar.
Laat de cheescake helemaal afkoelen.
Bestrooi de cheesecake vlak voor het serveren met poedersuiker.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook bedankt! klinkt lekker +1

Andere antwoorden (5)

kijk op de bron-site hier vindt je er genoeg.

Eet smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou....., ik denk er rollen meteen tientallen recepten bij GV binnen! Maar goed, deze (oosters getinte) vonden wij errrrug lekker.

Pandan cheese cake

Ingrediënten
650 g cream cheese 200 g gekookte pandanrijst
100 g kokosmelk 250 fijne suiker
40 g bloem 4 hele eieren
2 eierdooiers

Bereiding
Meng de roomkaas, kokosmelk, de gekookte rijst en de helft van de suiker door elkaar. Meng de eieren met de andere helft van de suiker in de keukenmachine. Klop dit luchtig op.
Voeg vervolgens het kaasmengsel toe en zeef de bloem er door heen.

Bekleed de ovenschaal met bakpapier en doe het mengsel in de schaal. Bak de cake af in een voorverwarmde (120 graden) in 45 minuten. Heb je een combi oven waarbij je ook kunt stomen dan bak je de cake af in 20 minuten.

Eet smakelijk!

(afbeelding van Internet afgehaald omdat ie er zo lekker uitzag....!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cheesecake.

Ingrediënten voor 8 personen
* 75 gr bloem
* 75 gr griesmeel
* 50 gr witte basterdsuiker
* 115 gr zachte boter
* 2 eieren, losgeklopt
* 100 gr poedersuiker
* 1 zk vanillesuiker
* 250 gr mon chou of andere naturel roomkaas
* 100 gr ricotta
* rasp van 1 citroen

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 150 graden. Meng de bloem met basterdsuiker en griesmeel. Kneed met je handen de boter erdoor tot er een samenhangend deeg ontstaat. Verdeel de bodem over een ingevette taartvorm met een diameter van 23 cm. Bak de bodem 15 minuten en laat de oven daarna aanstaan.

Meng de rest van de ingredienten goed door elkaar en giet de inhoud op de bodem. 40 minuten bakken en af laten koelen op een rooster.

Variaties

* Verdeel voor het serveren zomerfruit over de taart
* 3 el cacao door het deeg
* 50 gr fijngemalen amandelen (of amandelmeel) door het deeg
* chocoladelaagje over de cake: smelt 75 gr pure chocolade met 2 el golden syrup en 30 gr boter au bain marie, giet dit over de taart en laat het stollen

Bron
Www.foodbgood.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook eens bij Smulweb.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor amerikaanse recepten ga ik toch altijd naar een amerikaanse bron.
Allrecipes is heel groot met meer recepten dan je weten wilt.